ورود / ثبت نام

ساتیا نادلا درباره‌ی پروژه‌ی مایکروسافت روی ایمپلنت‌های مغزی می‌گوید

برخی پژوهشگران مایکروسافت در حال مطالعه برای پاسخ دادن به این پرسش هستند که ایمپلنت مغزی چگونه می‌تواند هوش فرد را تقویت کند..

برخی پژوهشگران مایکروسافت در حال مطالعه برای پاسخ دادن به این پرسش هستند که ایمپلنت مغزی چگونه می‌تواند هوش فرد را تقویت کند، این یکی از راه‌هایی است که این شرکت تلاش می‌کند فناوری را برای کسانی که دچار ناتوانی‌های مختلفی هستند، قابل دسترس کند.

این پروژه که مایکروسافت آن را به عنوان یک گروه رسمی از سال 1991 آغاز کرده است، یکی از بخش‌های کلیدی تمرکز این شرکت باقی خواهد ماند، با اینکه ممکن است برای برخی پروژه‌ها زمان طولانی برای رسیدن به سوددهی، صرف شود.

"به آن‌ها زبان گفت گو بده"

نادلا به عنوان یک نمونه از اینکه چگونه مایکروسافت می‌تواند گروه‌های مختلفی از مردم را صاحب قدرت و توانایی کند، درباره‌ی فناوری مغزی صحبت می‌کند. او به هوش مصنوعی بینایی (seeing AI) اشاره کرد، نرم افزاری که مایکروسافت توسعه داده و قادر است به افراد نابینا کمک کند تا چیزی که در مقابلشان قرار دارد را درک کنند. او همچنین در این باره صحبت کرد که شرکت در حال کار روی پروژه‌ای است که به افراد مبتلا به سندروم Locked-in کمک کند، این سندرم یک اختلال عصبی نادر است که به مبتلایان، تنها این اجازه را می‌دهد که از طریق حرکت چشم‌هایشان با دیگران ارتباط برقرار کنند.

نادلا، که خود دارای یک فرزند نابینا و مبتلا به فلج مغزی است، می‌گوید: "چگونه فقط با استفاده از شناسایی فعالیت‌های مغزی، به آن‌ها یک زبان گفت و گو بدهید. "

سال گذشته فیسبوک عنوان داشت که به دنبال راه‌هایی برای اتصال مغز به رایانه است. همچنین ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، پشت یک استارت آپ به نام نورالینک Neuralink است، که به دنبال توسعه‌ی واسط‌های مغزی- ماشینی است.

در اوایل امسال ZDNet گزارش داد که کارمندان مایکروسافت به دنبال ثبت پتنت برای یک سیستم هستند که می‌تواند با استفاده از ورودی‌های مغزی اقدام به عمل واجرای دستورات کند. تحقیقات نشان نمی‌دهد که آیا مایکروسافت می‌تواند محصولی با این قابلیت را به این زودی‌ها ارائه دهد یا خیر.

نادلا از منابع و سرمایه‌ای که مایکروسافت برای این پروژه هزینه می‌کند، هیجان زده است. او می‌گوید: اینکه قادر باشید این حجم از سرمایه و افراد را قبول کنید و به درستی مورد استفاده قرار دهید، و به طور مثال در یک هفته هزاران فرد از سراسر شرکت جمع شوند و این فناوری‌های مدرن را ابداع کنند، واقعا برای من بسیار شگفت آور است.

منبع: سی.‌اِن.‌بی.‌سی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری