ورود / ثبت نام

دانشمندان NIH، آزمایشی برای بیماری‌های نادر مغزی ابداع کردند

دانشمندان سازمان ملی سلامت ایالات متحده، آزمایش جدید و بسیار حساسی را برای تشخیص شکل‌های غیر معمول پروتئین تائو که با انواع نادری از بیماری‌های تخریبگر عصبی به نام تائوپاتی مرتبط است، ابداع کردند.

دانشمندان سازمان ملی سلامت ایالات متحده، آزمایش جدید و بسیار حساسی را برای تشخیص شکل‌های غیر معمول پروتئین تائو که با انواع نادری از بیماری‌های تخریبگر عصبی به نام تائوپاتی مرتبط است، ابداع کردند. این پیشرفت‌ها این امید را به آن‌ها می‌دهد که با استفاده از مایع مغزی-نخاعی یا CSF، این بیماری‌ها و شاید دیگر بیماری‌های شایع عصب شناختی مانند آلزایمر را تشخیص دهند.

دانشمندان حالت‌های غیر معمول تائو در مغز را حداقل با ۲۵ بیماری مختلف تخریبگر عصبی مرتبط دانسته‌اند. هرچند که اغلب برای تشخیص صحیح این بیماری‌ها، بافت مغز باید پس از مرگ بیمار مورد بررسی قرار گیرد.

در این مطالعه، محققان برای تشخیص شکل‌های غیر معمول پروتئین تائو که با بیماری پیک، بیماری آلزایمر و انسفالوپاتی آسیب مغزی مزمن (CTE) مرتبط است، از مفهوم همان آزمایشی که هنگام استفاده از بافت‌های مغزی پس از مرگ انجام می‌‌شد، استفاده کردند. آن‌ها مشابه چنین آزمایشی را با استفاده از CSF برای تشخیص تائوی غیر معمول در فلج پیشرونده فراهسته‌ای (PSP)، تخریب کورتیکوبیزال (CBD)، و دیگر تائوپاتی‌هایی که کمتر شایع هستند، انجام دادند.

آن‌ها تائوی غیر معمول را در CSF بیماران زنده و فوت شده تشخیص دادند. در یک نمونه، آزمایش به تشخیص صحیح در بیماری که به علت CBD فوت کرده بود، اما در ابتدا PSP در او تشخیص داده شده بود، منجر شد. آزمایش جدید 4R RT-QulC نام دارد، که مخفف 4-تکرار تقویت شده پروتئین تائو در یک فرایند تبدیل بی‌درنگ و ناشی از لرزش است.

دانشمندان تصمیم دارند به ارزیابی عملکرد بالینی با 4R RT-QulC توسط بررسی مجموعه نمونه‌های بزرگتری از CSF ادامه دهند. یکی از اهداف آن‌ها مقایسه نتایج آزمایشات بیماران مبتلا به تائوپاتی است که موافقت کردند نمونه‌های CSF خود را پیش و پس از مرگ ارائه دهند. دانشمندان امیدوارند این نوع ارزیابی به آن‌ها کمک کند تا چگونگی تکامل تائوی غیر معمول طی یک بیماری مغزی را بهتر درک کنند.

منبع: nih.gov

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری