ورود / ثبت نام

الکتروانسفالوگرافی (9)

موج بتا فعالیت الکتریکی مغز است که درون محدوده‌ی 14 تا 30 هرتز تغییر می‌کند. امواج بتا ریتم بیدار معمول مغزی است که با تفکر فعال، توجه فعال، تمرکز روی محیط اطراف یا حل مسائل پیچیده‌ مرتبط است و

موج بتا فعالیت الکتریکی مغز است که درون محدوده‌ی 14 تا 30 هرتز تغییر می‌کند. امواج بتا ریتم بیدار معمول مغزی است که با تفکر فعال، توجه فعال، تمرکز روی محیط اطراف یا حل مسائل پیچیده‌ مرتبط است و در بزرگسالان نرمال یافت می‌شود. سطح بالایی از فعالیت بتا ممکن است در یک فرد در حالت وحشت ثبت شود. فعالیت ریتمیک بتا بیشتر در نواحی ‌جلویی و مرکزی دیده می‌شود. ریتم بتای مرکزی با ریتم رولاندیک میو مرتبط است و می‌تواند توسط فعالیت حرکتی یا تحریک لامسه بلوکه شود. دامنه موج بتا به طور معمول کمتر از 30 میکروولت است.

فعالیت بتا در محدوده‌ی 13 تا 15 هرتز تحت عنوان بتای پایینی یاد می‌شود و هنگامی که فرد در حالت آرامش همراه با تمرکز قرار دارد در نواحی جلویی و نیز پس‌سری ظاهر می‌شود. بتای میانی که در محدوده‌ی 15 تا 18 هرتز قرار دارد فرد در حال انجام فعالیت‌های پیچیده‌ی ذهنی است اما اضطراب یا عدم آرامشی در فرد وجود ندارد و توزیع آن روی سطح سر و معمولا محلی است. هنگامی که فرد هشیار ولی اندکی مضطرب است فعالیت بتا با فرکانس بالاتر از 18 هرتز به صورت محلی ظاهر می‌شود که مختص فعالیت‌های سطح عالی ذهنی و جسمی است.

 

الکتروانسفالوگرافی

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری