ورود / ثبت نام

الکتروانسفالوگرافی (25)

مقایسه‌های انجام شده توسط Jeffreys تفاوتی بین پاسخ به محرکات چهره و غیرچهره در بازه‌ی زمانی 200-150 میلی‌ثانیه در نواحی مرکزی میانی نشان داد که

پاسخ‌های حسی بینایی (4)

موج N170 و VPP:

مقایسه‌های انجام شده توسط Jeffreys تفاوتی بین پاسخ به محرکات چهره و غیرچهره در بازه‌ی زمانی 200-150 میلی‌ثانیه در نواحی مرکزی میانی نشان داد که پتانسیل مثبت رأس (Vertex Positive Potential) یا VPP نامیده شد که پلاریته‌ی این اثر با حرکت به سمت طرفین معکوس می‌گردد. در مطالعات بعدی که نواحی وسیع‌تری توسط الکترودهای EEG پوشش داده شد آشکار گردید که چهره‌ پتانسیل منفی‌تری در مقایسه با محرک‌های غیرچهره در نواحی پس‌سری جانبی به ویژه در نیمکره‌ی راست برمی‌انگیزند که قله‌ی آن در حوالی 170 میلی‌ثانیه پس از تحریک مشاهده می‌شود و از این رو این اثر معمولا موج N170 نامیده می‌شود. به نظر می‌رسد که موج N170 و VPP جهت‌های مخالف یک دوقطبی یکسان هستند.

موج N170 برای چهره‌های معکوس در مقایسه با چهره‌های مستقیم دارای تأخیر بیشتر و دامنه‌ی بزرگتر می‌باشد. البته اثر معکوس بودن برای محرک‌های غیر‌چهره‌ای که آزمودنی آن‌ها را به میزان زیادی به صورت مستقیم دیده است نیز مشاهده می‌شود.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری