ورود / ثبت نام

میمون‌های معتاد مسیر کنترل و مهار اعتیاد را نشان می‌دهند

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان گفت: طرح مطالعاتی-پژوهشی بررسی راه‌های کنترل و مهار بازگشت به اعتیاد در میان میمون‌های (نخستیان) معتاد به مورفين با همکاری...

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان گفت: طرح مطالعاتی-پژوهشی بررسی راه‌های کنترل و مهار بازگشت به اعتیاد در میان میمون‌های (نخستیان) معتاد به مورفين با همکاری یک تیم تحقیقاتی از محققان ایرانی و محققانی از دانشگاه‌هاي استرالیا و ژاپن در حال اجرا است.

وحید شیبانی بازگشت به سوء مصرف مواد بعد از سم‌زدایی را یکی از اصلی‌ترین مشکلات ترک اعتیاد در میان معتادان به مواد افیونی عنوان کرد و گفت: در این طرح پژوهشی تلاش می‌شود با یافتن مکانیسم‌های دقیق مغزی این پدیده بتوان با تحریک الکتریکی مغزی همراه با ارزيابي فعاليت نوروني مناطق مغزي درگير در پاداش مغزی، با مطالعات رفتار شناختی، نسبت به کنترل و مهار بازگشت به اعتیاد اقدام كرد.

وی ادامه داد: این طرح مطالعاتی بر روی حیواناتی که مغز شبیه‌تری به انسان دارند با همکاری مشترک بين المللي و یک تیم از محققان کشورمان در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان به اجرا در آمده و نتایج طرح نیز با پیشرفت هایی همراه بوده است.

برای مشاهده‌ي جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری