ورود / ثبت نام

پنج کتاب منتشر شده به زبان فارسی در حوزه‌ی علوم و نقشه برداری مغز در بهار ۱۴۰۰

پنج کتاب چاپ شده با حمایت ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی در بهار ۱۴۰۰ :

نظریه‌های آگاهی در فلسفه ذهن و مغز پژوهی امروز

در این کتاب تعاریف، پرسش‌ها و دیدگاه و نظرات در ارتباط با فلسفه و علم از مفهوم آگاهی، ارتباط ذهن و بدن، همبستگی‌های نورونی، کارکرد آگاهی و تجربه و اینکه آیا حیوانات هم آگاهی دارند و آیا می‌توان آگاهی را مدل‌سازی کرد؟ و نیزمسائلی درباره‌ی ماهیت آگاهی نگارش شده است. این اثر به دو بخش نظریه‌های فیلسوفانِ ذهن و نظریه‌های علمیِ روان‌شناسانِ تجربی و عصب‌پژوهان تقسیم شده و هر قسمت مشتمل بر پانزده فصل است.

اطلاعات بیشتر در وبسایت ستاد علوم شناختی  

 

کودکی با مغز تمام‌عیار: دوازده راهبرد برای پرورش ذهن کودک

مترجم در توصیف این کتاب می‌نویسد: نویسندگان در این اثر کاربردی با تشریح و بررسی کارکرد و ساختار مغز و تاثیر آن بر تربیت کودکان ، ضمن معرفی راهکارهای فوق‌العاده مؤثر بر تربیت کودکان، خواندن آن را حتی برای افراد بالغی که فرزند ندارند،  نیز بسیار مفید می دانند.

مترجم در توصیف فصل‌های این کتاب می افزاید: بخش نخست این کتاب با عنوان «کودکی با مغز تمام‌عیار» و بخش دیگر آن  "یکپارچه‌سازی والدین" طراحی شده و هدف اصلی این کتاب ارائه راهکارهایی ساده و مؤثر در ارتقای کیفیت سلامت روانی افراد به ویژه کودکان در فضای خانواده است.

اطلاعات بیشتر در وبسایت ستاد علوم شناختی

 

مغزی که خود را تغییر می‌دهد

در این کتاب از اینکه مغز انسان می تواند خود را تغییر دهد، به استناد به تجربیات واقعی دانشمندان، پزشکان و بیماران و داستان‌هایی واقعی و شگفت انگیز از موفقیت‌های مغز بشر، عنوان یک کشف انقلابی یاد شده است.

کتاب «مغزی که خود را تغییر می دهد» به قلم فردی با مجموعه ای از تخصص ها و تجربیات علمی به نگارش در آمده و تاکنون چندین مرتبه در استرالیا و نیوزیلند تجدید چاپ شده است.

اطلاعات بیشتر در وبسایت ستاد علوم شناختی

 

اصول الهیات اعصاب

«الهیات اعصاب» یک برنامه تحقیقاتی است که با اتخاذ رویکرد میان رشته ای به تبین رابطه الهیات، عرفان و عصب شناسی می پردازد. این کتاب مشتمل بر ده فصل از جمله: پرونده‌ای برای الهیات اعصاب، تعاریف در الهیات اعصاب، اصول هم‌کنشی بین عصب‌شناسی و الهیات، اصول کلی تحقیقات الهیات اعصاب، همبسته‌های فیزیولوژیکی و پدیدارشناختی اعمال معنوی و موضوعات معرفت‌‌شناختی در الهیات اعصاب است.

اطلاعات بیشتر در وبسایت ستاد علوم شناختی

مبانی علوم اعصاب شناختی

ویراست دوم کتاب «مبانی علوم اعصاب شناختی» توسط دکتر «سیدکمال خرازی» استاد دانشگاه تهران و موسسه آموزش عالی علوم شناختی ترجمه و فروردین امسال به بازار نشر ایران عرضه شد.

کتاب مبانی علوم اعصاب شناختی خواننده را به دنیای ناشناخته‌ای که در وجود هرانسان به عنوان بزرگ‌ترین ودیعه الهی نهفته است، هدایت می‌کند و اسرار توانایی‌های ذهن و مغز انسان را آشکار می‌سازد.

ویراست دوم این کتاب نسبت به ویراست اول آن از جمله افزایش چند فصل جدید، تصاویر نو، اطلاعات روزآمد و قاب‌های جدید به کتاب، تغییرات زیادی داشته است.

اطلاعات بیشتر در وبسایت ستاد علوم شناختی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری