ورود / ثبت نام

آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به بهره برداری رسید

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز یکشنبه ( 18 تیرماه ) به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر محمد آی رئیس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: محققان می توانند روش های درمانی، داروها و تحقیقات بایومارکرها را قبل از بالین در این مرکز انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه این مرکز، اولین کلینیک جامع پیش بالینی کشور است، افزود: تمامی دانشگاه های علوم پزشکی و حتی دانشگاه های خارج از کشور می توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.
وی، انجام آزمایش های پیش بالینی و نهادینه شدن فرهنگ تحقیقات بنیادین را از مهمترین وظایف این مجموعه برشمرد و گفت: خدمات این آزمایشگاه با کمترین هزینه در خدمت پژوهشگران است. این مجموعه به شبکه آزمایشگاهی کل کشور هم متصل است تا محققان بتوانند با کمترین هزینه از خدمات این آزمایشگاه استفاده کنند.
دکتر آی گفت: تجهیزات و امکانات مورد نیاز این مجموعه توسط شرکت های دانش بنیان این دانشگاه و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شده است. نرم افزار برای پردازش تصاویر تجهیزات هم توسط استادان این دانشگاه طراحی شده است.
وی هزینه تجهیزات این آزمایشگاه را 3.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مقدار حدود یک سوم قیمت دستگاه مشابه خارجی است که قابلیت همان تجهیزات را دارد.
رئیس آزمایشگاه جامع پیش بالینی اظهار کرد که تجهیزاتی مانند پت، اسپکت در حوزه پزشکی هسته ای و سی تی اسکن، سونوگرافی ، تصویربرداری نوری و ام ار آی از جمله تجهیزات این آزمایشگاه است.
وی گفت: آزمایشگاه های مولکولی، بافت، شیمی ، آنالیز داده ها، برش نگاری نوری، تصویربرداری فراصوت و برش نگاری گسیل پوزیترون از جمله مجموعه های این آزمایشگاه است.

منبع: ایرنا

 

photo302
photo303
photo304
photo305
photo306
photo307
photo308
photo309
photo310
photo311
photo312
photo313
photo314
photo315
photo316
photo317
photo318
photo319

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری