ورود / ثبت نام

15 محقق داخلی و خارجی در سمپوزیوم نقشه‌برداری مغز سخنرانی‌ می‌کنند

رییس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گفت: نخستین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز با حضور محققان داخلی و خارجی به منظور ترویج علوم شناختی در این حوزه و همچنین به روز رسانی دانش و اطلاعات پژوهشگران، دانشجویان و فناوران برگزار می‌شود.

رییس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گفت: نخستین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز با حضور محققان داخلی و خارجی به منظور ترویج علوم شناختی در این حوزه و همچنین به روز رسانی دانش و اطلاعات پژوهشگران، دانشجویان و فناوران برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ محمدرضا آی رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در نشست نخستین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز درباره این رویداد اظهار کرد: هدف از برگزاری این سمپوزیوم ترویج علوم شناختی در حوزه نقشه برداری مغز و همچنین به روز رسانی دانش و اطلاعات پژوهشگران، دانشجویان و فناوران مرتبط با این حوزه است. این سمپوزیوم را می توان بزرگترین رویداد این حوزه دانست که در آن سخنرانانی از داخل و خارج از کشور حضور دارند تا درباره موضوعات به روز سخنرانی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر سخنرانی ها در بخش جنبی سمپوزیوم کارگاه هایی برپا می شود که این کارگاه ها از 20 شهریور ماه آغاز شده است و تا 6 مهر ماه ادامه دارد همچنین در دو روز برپایی سمپوزیوم 2 و 3 مهر ماه فعالان این حوزه گرد هم جمع شده و به تبادل نظر می پردازند. محل برگزاری این رویداد نیز پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران است.

در ادامه حسین قدیری دبیر اجرایی این سمپوزیوم نیز بیان کرد: در این سمپوزیوم برای نخستین بار جغرافیای واقعی علمی نقشه برداری مغز از نظر نیروی انسانی دور هم جمع می شوند تا دانش روز در این حوزه را در اختیار علاقمندان قرار دهند. افرادی همچون کمال خرازی، امیر حسین بتولی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، حامد نیلی از دانشگاه آکسفورد، روح الله عبداللهی از انستیتو نوروساینس یولیش و رضا راجی مهر از دانشگاه MIT که همگی از اساتید برجسته این حوزه هستند در این رویداد سخنرانی می کنند.

همچنین غلامعلی حسین زاده دبیر علمی این سمپوزیوم با بیان اینکه ایجاد زمینه برای تبادل نظر بین محققان داخلی و خارجی یکی از اهداف برگزاری این سمپوزیوم است عنوان کرد: در دو روز اصلی این سمپوزیوم 15 سخنرانی توسط اساتید داخلی و خارجی خواهیم داشت که در آنها مجموعه کاملی از تکنیک ها و فرآیندهای نقشه برداری مغز همچون آشنایی با الکتروانسفالوگرافی و ثبت و پردازش سیگنال، طیف سنجی مادون قرمز نزدیک مغز، تحریک مغزی و نحوه استفاده در درمان بیماری ها، آشنایی با تصویر برداری تشدید مغناطیسی کارکردی و کارگاه مهارتی تحریک مغزی ارائه می‌شود.

حسین زاده ادامه داد: برخی از این کارگاه ها جنبه مهارتی دارد و شرکت کنندگان به صورت عملی با دستگاه ها و تجهیزات کار می کنند و آخرین تکنیک های ثبت داده را آموزش می بینند در 15 سخنرانی نیز مجموعه کاملی درباره نقشه برداری مغز، پردازش مغز و استفاده از آن در علوم شناختی مطرح می شود.

همچنین رییس آزمایشگاه نقشه برداری مغز در این نشست توضیحی درباره آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز ارائه داد و گفت: آزمایشگاه با هدف ارائه خدمات تخصصی به محققان کشور راه اندازی شد تا با خرید تجهیزات گران قیمت به همه متخصصان سراسر کشور خدمات ارائه دهد . این آزمایشگاه مجهز به پیشرفته ترین تجهیزان در کشور و حتی منطقه است. تجهیزات آزمایشگاه توسط هیاتی مرکب از متخصصان و اساتید داخلی و خارجی تعیین شده و شامل دستگاه های تصویربرداری تشدید مغناطیسی 3 تسلا، تحریک غیرتهاجمی مغزی، الکتروانسفالوگرافی شامل سیستم سازگار با MRI و طیف نگاری کارکردی مادون قرمز نزدیک FNIRS است. همچنین آزمایشگاه مجهز به امکانات پیشرفته پردازش داده، تصاویر و سیگنال و ارزیابی شناختی است.

آی با بیان اینکه آزمایشگاه تمام استانداردهای بین المللی را دارا است ابراز کرد: در یک سال گذشته 2500 بازدید داخلی و خارجی داشتیم تا بحث ترویجی را افزایش و سطح دانش محققان را بالا ببریم. برگزاری کارگاه و سمینار از دیگر اقدامات این آزمایشگاه بوده که در این زمینه نیز 43200 ساعت کارگاه برگزار شده است و از آنجا که آزمایشگاه ملی است به محققان تمام استان ها خدمات ارائه می دهد و برنامه هایی برای استان های مختلف داشتیم و محققان از این استان ها در آزمایشگاه جمع شدند و طی چند روز از تجهیزات استفاده کردند.

photo455
photo456
photo457
photo458
photo459
photo460
photo461
photo462
photo463
photo464
photo465
photo466
photo467

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری