ورود / ثبت نام

طراحی و ساخت "باتری لیتیوم یون" برای ایمپلنت‌های مغزی با حمایت ستاد توسعه‌ی علوم شناختی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر

محققان دانشگاه صنعتی امیر کبیر موفق شدند با اجرای یک طرح پژوهشی نوع جدیدی از "باتری لیتیوم یون" برای ایمپلنت‌های مغزی را با حمایت ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی در این دانشگاه طراحی و تولید کنند.

محققان دانشگاه صنعتی امیر کبیر موفق شدند با اجرای یک طرح پژوهشی نوع جدیدی از "باتری لیتیوم یون" برای ایمپلنت‌های مغزی را با حمایت ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی در این دانشگاه طراحی و تولید کنند. امروزه باتری لیتیوم یون به عنوان مناسب‌ترین گزینه برای توان‌دهی ابزارهای قابل کاشت در مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر " مهران جوانبخت " عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مجری این طرح تحقیقاتی اعلام کرد: در اجرای این طرح مطالعاتی پژوهشی که تاکنون با 75 درصد پیشرفت همراه بوده است یک تیم پنج نفری از پژوهشگران مشارکت دارند.

وی افزود: طراحی و ساخت "باتری لیتیوم یون" برای ایمپلنت‌های مغزی بخشی از پروژه ملی طراحی و ساخت سیستم ایمپلنت مغزی است که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با حمایت ستاد درحال اجرا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: باتری لیتوم یون تولید محققان دانشگاه صنعتی امیر کبیر بر پایه لیتیوم منگنز اکسید بوده که به روش ترسیب الکتروشیمیایی پالسی برای اولین بار در دنیا تهیه شده و با ویژگی‌های منحصر بفرد خود، قادر به تأمین توان بالای مورد نیاز ابزارها و مدارهای قابل کاشت در مغز مانند تحریک کننده‌‌های عصبی و قسمت‌‌های عمقی آن جهت درمان و تسکین بیماری‌های مغزی و اعصاب مرکزی مانند پارکینسون است.

دکتر " جوانبخت " گفت: باتری‌‌های لیتیوم یون تولید محققان دانشگاه صنعتی امیر کبیر به دلیل دارا بودن قابلیت شارژ مجدد (بیش از چند هزار بار)، وسیله بسیار خوبی برای ابزارهای قابل کاشت مغزی مانند تحریک کننده‌های عمقی مغز می‌باشد.

برای مشاهده‌ی متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری