ورود / ثبت نام

گزارش وبینار آنلاینِ رفتارمصرف کننده زیر ذره بین علوم اعصاب

این وبینار، به کارگروه نورومارکتینگ شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران در 28خرداد ماه 1400برگزار شد.

عنوان نشست: رفتارمصرف کننده زیر ذره بین علوم اعصاب

سخنران: خانم سمیه خیراللهی
محقق حوزه رفتارمصرف کننده ورییس کارگروه کارآفرینی احیاگران امدادصنعت نانو

زمان نشست: 28 خرداد 1400 ساعت 19-21.

این وبینار، به کارگروه نورومارکتینگ شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران در 28خرداد ماه 1400برگزار شد.

سرکارخانم سمیه خیراللهی در سخنرانی خود در این وبینار ابتدا مفاهیم رفتار مصرف کننده Consumer را شرح دادند که behavior می تواند به طور گسترده ای به عنوان تصمیم گیری و اقداماتی که بر خرید مصرف کننده تاثیر می گذارد . ایشان بیان کردند که آشنایی با عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا راهکارهای بازاریابی خود را بهبود بخشند.

مختصری در باره موضوع:

منظور از رفتارمصرف کننده چگونگی اخذ تصمیم نهایی مصرف کننده با توجه به اکتساب، مصرف و رهایی از کالا، زمان و نظرات بخش های مختلف تصمیم گیری در یک دوره زمانی است.

این مسئله به عنوان یک پدیده در حال تحول تلقی می شود و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد.

  • رفتار نه تنها به صورت فردی رخ می دهد بلکه تحت تاثیر افکار و گرایش های گروه نیز قرار می گیرد (به عنوان مثال، دوستان بر نوع انتخاب لباس های شخصی تاثیر می گذارند، یا فرهنگ خانوادگی هر فردی در نوع انتخاب مواد شوینده و بهداشتی وی اثرگذار است.
  • رفتار مصرف کننده شامل خرید و دورانداختن محصولات و همچنین بررسی نحوه خرید آنها می شود. خرید محصولات اغلب برای فروشندگان اهمیت بسیاری دارد، زیرا نحوه انتخاب و خرید محصولات بر میزان افزایش فروش تأثیر گذاشته و از این طریق می توان بهترین محصول را انتخاب نمود. از آنجایی که بسیاری از مشکلات زیست محیطی ناشی از دورانداختن و دفع محصولات است این مسدله نیز از اهمیت برخوردار می باشد.

مصرف کننده به عنان فردی تصور می‌شود که نیاز یا میلی دارد، یک خرید انجام می‌دهد و بعد محصول را در طی سه مرحله فرایند مصرف دور می‌اندازد. به عبارت دیگر، مصرف کننده، شخصی است که نیاز یا خواسته‌ای را شناسایی، خرید و سپس محصول را مصرف می‌کند. اما در اغلب موارد، افراد متعددی در این فرایند دخیل هستند. خریدار و استفاده‌کننده یک محصول ممکن است یک نفر نباشد. همچنین ممکن است فردی نقش تأثیرگذار بر خریدار داشته باشد. همچنین مصرف کننده می‌تواند به صورت سازمان یا گروه باشد. یک نوع مهم سازمان، خانواده است که در آن اعضا نقش های محوری در تصمیم‌گیری های خرید بر عهده دارند.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری