ورود / ثبت نام

دانشگاه تهران، میزبان نخستین دوره از مسابقات علوم اعصاب شناختی بود

دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی میزبان برگزاری نخستین دوره از مسابقات دانشجویی علوم اعصاب شناختی از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه ۹۶ بود.

دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی میزبان برگزاری نخستین دوره از مسابقات دانشجویی علوم اعصاب شناختی از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه ۹۶ بود.

دکتر عباسیان با بیان اینکه عمده‌ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی در ارتباط با رشته‌های علوم اعصاب شناختی انجام تحقیقات است، گفت: اتصال فعالیت‌های تحقیقاتی از دوره‌های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و تقویت فرهنگ و روحیه‌ی همکاری در مراکز آموزشی از سیاست‌هایی است که در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی پیگیری و دنبال می‌شود.

همچنین تکیه بر کاوش مغز و علوم شناختی و به کارگیری قابلیت‌های این حوزه و الهام‌گیری از آن ضرورتی است که پیشگامان فهم آن فاتحان دنیای آینده خواهند بود. از این رو پرداختن به دانش‌های بین رشته‌ای حوزه علوم اعصاب شناختی و نادانسته‌هایی که هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند جواب آن را پیدا کند، از مهمترین رویکردهای این مسابقات بود.

دکتر عباسیان همچنین افزود: در نتیجه‌ی برگزاری مسابقات علوم اعصاب شناختی هر ساله سه تا پنج نفر از استعدادهای درخشان و نخبگان دانش آموزی انتخاب و برای دریافت جایزه "اهوازی" معرفی می‌شوند تا زمینه انگیزه تشویق و ترغیب بیشتر آنان برای فعالیت در کارهای تحقیقاتی در رشته‌های علوم اعصاب شناختی فراهم شود.

همایش اولیه این رویداد ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه سال جاری برگزار شد که در روز نخست به طور مختصر مرزهای تحقیق در علوم اعصاب شناختی معرفی شدند و در روز دوم و سوم مباحث به طور تخصصی از جانب اساتید فن ارائه شد.

پس از همایش اولیه و معرفی موضوعات حوزه علوم اعصاب شناختی، دانشجویان با تشکیل تیم و تعریف مسئله وارد مسابقات خواهند شد. موضوعات ارائه شده برای بخش مسابقات می‌تواند در جریان کارگاه‌هایی پس از همایش اولیه به صورت مبسوط‌تر بررسی شود. نتیجه تحقیقاتی تیم‌های مختلف، تابستان سال ۱۳۹۷، در جریان همایش پایانی ارائه شده و داوری می‌شوند.

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری