ورود / ثبت نام

دستگاه تحریک مغناطیسی مغز (rTMS) در کشور طراحی و ساخته شد.

با هدف دستیابی به خودکفایی و تامین تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز در حوزه‌ دانش علوم اعصاب، «دستگاه تحریک مغناطیسی مغز» برای نخستین بار و به طور کاملا بومی شده توسط شرکت دانش بنیان مدینا طب گستر، پس از دریافت مجوزهای لازم برای ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی در داخل کشور طراحی و ساخته شد.

مهندس«محمد محمدی» مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اعلام این خبر گفت: دستگاه تحریک مغناطیسی مغز این شرکت با نام تجاری Magsurve از نظرسطح تکنولوژی و کاربردی قابل رقابت با مشابه خارجی و در برخی از امکانات مورد استفاده از این دستگاه از تجهیزات پیشرفته‌تری نیز برخوردار است.

مهندس محمدی می‌گوید: این دستگاه که یکی از پیچیده‌ترین دستگاه‌ها در حوزه علوم اعصاب به شمار می‌آید و تکنولوژی طراحی و ساخت آن تنها در اختیار کشورهای معدودی است، با همکاری برترین متخصصان در حوزه‌های نوروساینس، مهندسی و برنامه نویسی برای نخستین بار در داخل کشور طراحی و ساخته شد.

وی افزود: این موفقیت سبب شد تا نیاز متخصصان در مراکز درمانی و پژوهشی به چنین دستگاهی تامین و ایران از نظر تجهیزات بالینی و پژوهشی نوروساینس به کشوری خودکفا تبدیل شود.

وی افزود: دستگاه تحریک مغناطیسی مغز در موقعیت‌های بالینی و پژوهشی کاربردهای فراوان دارد، بطوری که در کاربردهای بالینی از دستگاه می توان به اثربخشی آن در درمان و بهبودی بسیاری از اختلالات روانشناختی و نورولوژیک مانند افسردگی، اضطراب، وسواس، دردهای مزمن و اختلالات مربوط به ولع اشاره کرد.

برای مشاهده‌ی متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری