ورود / ثبت نام

پردازش تصاویر fMRI - قسمت بیست و چهارم

برخلاف رجیستریشن درون مدالیته ای، ممکن است نوع کنتراست دو تصویر متفاوت باشد, در این حالت انطباق ایده آل تصاویر بر یکدیگر از مقایسه شدت روشنایی های مشابه بین دو تصویر بدست نمی آید.

برخلاف رجیستریشن درون مدالیته ای، ممکن است نوع کنتراست دو تصویر متفاوت باشد (برای مثال انطباق تصاویرT1 و T2), در این حالت انطباق ایده آل تصاویر بر یکدیگر از مقایسه شدت روشنایی های مشابه بین دو تصویر بدست نمی آید. به این نوع منطبق سازی، رجستریشن بین مدالیتی گفته می شود. در تصاویر T1 بر خلاف تصاویر T2، ماده سفید از ماده خاکستری روشن تر است ولی در تصاویرT2 این حالت بر عکس است ( شکل 1). بنابراین نمی توانیم تنها از مقایسه شدت روشنایی ها استفاده کنیم. در عوض، ما از یک روش می خواهیم استفاده کنیم که به شدت روشنایی یکسری واکسل حساس است، برای مثال، می توان این کار را با منطبق سازی قسمت های روشن یک تصویر بر روی قسمت های تیره تصویر دیگر انجام داد.

نمونه هایی از تصاویر مختلف MRI

شکل 1. نمونه هایی از تصاویر مختلف MRI. شدت روشنایی مرتبط با قسمت های مختلف مغز ( به طور مثال در ماده سفیده، ماده خاکستری، بتن ها) در بین تصاویر مختلف متفاوت است، که به این معنی است که تنها با مقایسه شدت رو شنایی های مشابه آن ها را نمی توان بر هم منطبق کرد.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری