ورود / ثبت نام

تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (20)

جهت حصول اطمینان از ایمنی عمومی، بر روی جزییات عوارض نوروبیولوژیکی استفاده از tDCS تمرکز بیشتری لازم است.

مزایا و خطرات استفاده از tDCS:

مقدمه(4):

جهت حصول اطمینان از ایمنی عمومی، بر روی جزییات عوارض نوروبیولوژیکی استفاده از tDCS تمرکز بیشتری لازم است. هرچند زمان زیادی از ارائه و توسعه دستورالعمل های استفاده از tDCS گذشته است اما هنوز اطلاعات محکمی برای ایمنی استفاده عمومی از این تکنولوژی ارائه نشده است. امروزه ، پس از حدود یک دهه از معیاری های ایمنی اعلام شده توسط Nitsche و همکارانش، بسیاری از مطالعات کار اصولی در جهت شناخت عوارض بیشتر tDCS انجام نداده اند. همانطور که در ادامه شرح خواهیم داد وجود پژوهش هایی در این زمینه یک امر ضروری می باشد.

البته کاملا واضح است که، صحبت های کنونی مطرح شده در مورد ایمنی، در کارهای کلینیکی و تجربی مورد استفاده قرار گرفته است اما این بدین معنی نیست که این ارزیابی ها در مورد استفاده همگانی از tDCS کافی باشد. هرچند در نگاه اول tDCS ایمن به نظر می رسد، اما افزایش رشد استفاده همگانی از این تکنولوژی نگرانی هایی به دنبال دارد، اطلاعات در دسترس کنونی در مورد ایمنی tDCS از مقالات و مطالعات اولیه ای جمع آوری شده است که : 1- در محیط آزمایشگاه انجام شده است، 2- هیچ دیدگاه طولانی مدتی پیشنهاد نداده اند، 3- مسائل شامل صحت آزمایشهای تجربی را در بر می گیرد، 4- به نظر می رسد اثرات قابل تغییر را باید بررسی کنند ( مانند قطبیت، مونتاژ الکترودها و یا زمان تحریک).

اکثر پژوهشگران در این حوزه به این نگرانی های واقف هستند و در حال پیشرفت در این زمینه می باشند اما عامه مردم اطلاعت کافی در این زمینه ندارند.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری