ورود / ثبت نام

تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (19)

اولین نتایج و بازخوردهای استفاده های درمانی و بهبود به کمک tDCS دلگرم کننده بود. غیرتهاجمی بودن آن و همچنین غیردارویی بودن این روش از نظر محققین هیجان انگیز است و

مزایا و خطرات استفاده از tDCS:

مقدمه(3):

اولین نتایج و بازخوردهای استفاده های درمانی و بهبود به کمک tDCS دلگرم کننده بود. غیرتهاجمی بودن آن و همچنین غیردارویی بودن این روش از نظر محققین هیجان انگیز است و به همین دلیل مطالعات در این حوزه افزایش یافته است. از نظر عوارض جانبی، tDCS یکی از ایمن ترین روش هاست و تنها موارد مختصری مطرح شده است که دوام آنها کوتاه مدت می باشد از قبیل: سردرد خفیف و سوزش پوست زیر الکترود.

Nitsche و همکارانش در پژوهش هایشان به دنبال استانداردهایی برای ایمنی بیشتر و همچنین پارامترهای مورد توجه در ایمنی tDCS بودند و بیان کردند که بررسی القا اثرات طولانی مدت مسلما نیاز به پژوهش های بالینی بیشتری دارد. Bikson و همکارانش نیز در ادامه این راه پژوهش های بیشتر و گزارش های حاصل از آنها را برای تعیین استاندارد های ایمنی در tDCS مطرح کردند. در برخی از مطالعات بالینی و نوروفیزیولوژی بیان شد که سطح دانسیته جریان لازم جهت ایجاد یک آسیب به بافت مغز A/m2 142.9 در مدت زمان 10 دقیقه می باشد. (Liebetanz et al). با توجه به اینکه پژوهشگران از دانسیته جریان بسیار کمتری ( معمولا در حدود 0.029 و 0.08 mA/m2 ) استفاده می کنند، نگرانی در مورد آسیب به بافت مغز وجود ندارد.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری