ورود / ثبت نام

پردازش سیگنال های زیستی - قسمت سیزدهم

هدف تقویت در قسمت آنالوگ، افزایش سطح سیگنال برای مطابقت با محدوده ADC است.

قطعات آنالوگ (ادامه)

هدف تقویت در قسمت آنالوگ، افزایش سطح سیگنال برای مطابقت با محدوده ADC است. متاسفانه، از آنجایی که تقویت کننده ها سطح عناصر مطلوب و نامطلوب سیگنال را افزایش می دهند، اغلب مراحل اضافی تری برای کاهش نویزها مورد نیاز است. این به طور معمول با فیلتر آنالوگ قبل یا فیلتر دیجیتال بعد از ADC انجام می شود. به استثنای فیلتر anti aliasing ، جایگزینی فيلترهای آنالوگ با فيلترهای ديجيتال از دید پردازش سيگنال نتیجه یکسانی دارد. هدف از فیلتر anti aliasing در بخش آنالوگ زنجیره اندازه گیری، این است که مانع ایجاد سیگنال های اشتباه در ADC شود، همانطور که در درسنامه های قبل توضیح داده شد.

تا کنون ما یک کانال داده را در نظر گرفته ایم. در شرایط ضبط واقعی، افراد به طور متداول علاقمند به ضبط کانال های مختلف هستند. ضبط های EEG بالینی معمولا بین 20 تا 32 کانال و بالاتر متفاوت است و اندازه گیری های ECoG اغلب شامل بیش از 100 کانال است. این کانال ها معمولا توسط تعداد محدودی از ADC ها با هر ADC متصل به مجموعه ای از کانال های ورودی از طریق یک مالتی پلکسر، یک سوئیچ با سرعت بالا که به طور پیوسته این کانال ها را به ADC متصل می کند، دیجیتالی می شود.

از آنجا که هر کانال به نوبه خود دیجیتالی می شود، یک فاصله زمانی کوتاه بین کانال ها ممکن است در تبدیل ایجاد شود. در اغلب موارد با تجهیزات مدرن، جایی که دوره های سوئیچینگ و تبدیل بسیار کوچک است، جبران این تغییرات زمانی ضروری نیست. با این حال، با مبدل A / D نسبتا آهسته و چندمتغیره، یک واحد به اصطلاح نمونه نگهدارنده باید در زنجیره اندازه گیری باشد. آرایه ای از این واحدها می توانند مقدار نمونه را از چندین کانال در طول فرایند تبدیل حفظ کنند، بنابراین مانع مبدل از تعقیب یک هدف متحرک و اجتناب از وقفه زمانی بین جریان داده ها در اندازه گیری چند کاناله می شود.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری