ورود / ثبت نام

پردازش تصاویر fMRI - قسمت هشتم

با توجه به اینکه بسته های نرم افزاری زیادی برای آنالیز داده fMRI وجود دارد (جدول 1)، چگونه می توان نرم افزار مناسب را انتخاب کرد؟

با توجه به اینکه بسته های نرم افزاری زیادی برای آنالیز داده fMRI وجود دارد (جدول 1)، چگونه می توان نرم افزار مناسب را انتخاب کرد؟ یک روش این است که به توصیه افرادی که از اکثر این برنامه ها استفاده کرده اند توجه کنید، بیشتر این افراد نرم افزار FSL را به عنوان بسته نرم افزاری اصلی پردازش داده fMRI انتخاب کرده اند، اگرچه از برنامه های دیگر هم برای کاربرد های خاص به صورت منظم استفاده می کنند. با این حال، دلایلی دیگری وجود دارد که ممکن است شما یک برنامه را به برنامه دیگری ترجیح دهید.

پردازش تصاویر fMRI

جدول 1. برخی از بسته های نرمافزاری مهم آنالیز تصاویر fMRI

مسئله اول این است که چه نرم افزاری دیگر محققین در مرکز شما استفاده می کنند؟ اگرچه فروم های آنلاین سوال و جواب می توانند بسیار مفید باشند، با این حال زمانی که در حال یادگیری یک نرم افزار جدید هستید، هیچ چیز نمی تواند از حضور یک متخصص در کنار شما مفید تر باشد. مسئله دوم این است که کدام قسمت خاص از آنالیز برای شما مهم تر است؟ برای مثال اگر قصد دارید از مدل سازی غیر علی دینامیک استفاده کنید، SPM نرم افزار مطلوب شما می باشد، اما اگر می خواهید ازICA استفاده کنید، برنامه FSL، انتخاب درست می باشد. مسئله آخر هم مشخصات سیستم شماست. مثلا اگر شما کاربر مایکروسافت ویندوز هستید، SPM می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد ( اگرچه همیشه این امکان وجود دارد که شما لینوکس را هم در کنار ویندوز نصب کنید که باعث افزایش انتخاب های شما می شود). اگر شما به کلاستر های پردازشی دسترسی دارید، باید FSL رو در نظر داشته باشید زیرا این برنامه بر اساس پردازش شبکه ای برنامه نویسی شده است.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری