ورود / ثبت نام

مغز در کجا تجارب روحانی و معنوی خود را پردازش می‌کند؟

دانشمندان دانشگاه Yale یک مکان نوروبیولوژیکی احتمالی برای تجارب معنوی یافته‌اند، منظور از تجارب معنوی حس ارتباط با چیزی فراتر از خود است.

دانشمندان دانشگاه Yale یک مکان نوروبیولوژیکی احتمالی برای تجارب معنوی یافته‌اند، منظور از تجارب معنوی حس ارتباط با چیزی فراتر از خود است.

با توجه به یک مطالعه که به تازگی منتشر شده است به نظر می‌رسد فعالیت در کورتکس پاریتال، جایی که به آگاهی از خویش و دیگران و پردازش توجهات می پردازد، یک عنصر مشترک بین تمامی افرادی است که که گستره‌ای از تجارب معنوی را پشت سر گذاشته‌اند.

Marc Potenza استاد روانشناسی دانشگاه Yale، می‌گوید: تجارب معنوی حالت‌های قدرتمندی هستند که ممکن است اثرات عمیقی بر زندگی افراد ایجاد کنند. فهم مبنای عصبی تجارب معنوی ممکن است به ما در درک بهتر نقش آن‌ها در ایجاد انعطاف و بهبود سلامت ذهنی و اختلالات اعتیادی کمک کند.

محققین 27 فرد بالغ جوان را برای جمع آوری اطلاعات درباره‌ی تجارب آرامش بخش، مضطرب کننده و تجارب معنوی‌شان، مورد مصاحبه قرار دادند. سپس این داوطلبان در حالی که برای اولین به نوارهای ضبط شده – که طبق تجربه فردی هرکدام آماده شده بود - گوش می‌دادند، تحت اسکن fMRI قرار گرفتند. دانشمندان در حالی متوجه الگوهای فعالیت مشابهی در کورتکس پاریتال افراد شدند که تجارب معنوی هرکدام از افراد با دیگری متفاوت بود.

احتمالا قسمت‌های دیگری از مغز نیز در ایجاد تجارب معنوی دخالت دارند. این روش می‌تواند به محققانی که قصد دارند در آینده روی تجارب معنوی و اثرات آن بر سلامت ذهنی مطالعه کنند، کمک کند.

منبع: ساینس دیلی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری