ورود / ثبت نام

سمینار نورومارکرهای کاربردی برای تشخیص و درمان بیماری‌های روانی در شیراز برگزار شد

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، برای اولین بار این کارگاه بین‌المللی را با حضور پروفسور یوری کورپوتوف، استاد دانشگاه های علوم و فناوری نروژ و دانشگاه کراکو لهستان، برگزار کرده است.

این سمینار در راستای بررسی کاربرد نورومارکرها در تشخیص و درمان اختلالات روانی٬ در تاریخ چهارم آذر ۱۳۹۶ در شیراز و با همکاری ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی٬ گروه آتیه درخشان ذهن و مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز برگزار شد.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، برای اولین بار این کارگاه بین‌المللی را با حضور پروفسور یوری کورپوتوف، استاد دانشگاه های علوم و فناوری نروژ و دانشگاه کراکو لهستان، برگزار کرده است. اهمیت این کارگاه‌ در این است که از سیگنال (EEG) و به شیوه‌ای بسیار تخصصی، از امواج مغزی برای تشخیص اختلالات روانی استفاده می‌شود. مشکلات نورولوژیکی مانند صرع، این‌بار مبتنی بر شواهد عینی بالینی حاصل از امواج مغزی مورد تشخیص قرار داده می شوند.

با ورود فناوری‌های رایانه‌ای در ابزارهای پزشکی، الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغزی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین قابلیت دریافت اطلاعات بیشتری از نوار مغزی از طریق تحلیل‌های پیچیده ریاضی فراهم شده و شکل جدیدی از نوار مغزی تحت عنوان الکتروانسفالوگرافی کمّی یا QEEG که در برخی متون تحت عنوان نقشه مغزی نیز یاد شده است، مورد توجه متخصصان بالین قرار گرفته است.

photo626
photo627
photo628

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری