ورود / ثبت نام

تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای (18)

پس از یافتن rMT فرد و تعیین نقاط مهم از جمله Cz و ناحیه حرکتی مربوط به دست فرد، می توان نواحی تحریک را با استفاده از این نقاط تعیین نمود.

یک جلسه از درمان TMS قسمت سوم

پس از یافتن rMT فرد و تعیین نقاط مهم از جمله Cz و ناحیه حرکتی مربوط به دست فرد، می توان نواحی تحریک را با استفاده از این نقاط تعیین نمود. درواقع برای درمان یا انجام کار پژوهشی پروتکل مشخصی که شامل شکل موج (biphasic, monophasic, burst)، زمان، محل ، فرکانس، شدت تحریک مغناطیسی می‌باشد، وجود دارد که می‌توان از مقالات مروری معتبر، آن را استخراج نمود. برای مثال،

" مداخله(repetitive TMS) rTMS با پروتکل مهاري 1 هرتز با شدت 90% آستانه حرکتي براي مدت 10 دقيقه (600 پالس) بر روي منطقه بروکاي نيمکره چپ هر يک از آزمودنيها اعمال شد."

در این پروتکل نوع موج مشخص نشده، ولی در rTMS معمولا از امواج biphasic استفاده می‌شود. در rTMS چنانچه فرکانس بالاتر از Hz5 باشد پروتکل تحریکی بوده و آن ناحیه فعال‌تر می شود. اما اگر فرکانس کمتر از Hz1 باشد، پروتکل مهاری بوده و موجب کاهش فعالت ناحیه تحریک می‌شود. شدتrMT 90% فرد است و برای مثال اگر rMT فرد برابر با 46% اندازه گیری شود، شدتی که برای فرد در این آزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، 100/90×46 می باشد که برابر با 6/41 یا تقریبا 42 درصد خواهد بود. محل تحریک بروکا یا ناحیه حرکتی کلامی می‌باشد که در سیستم 20-10 نقطه با توجه به مقالات (P. Marangolo et al., 2013) F5 انتخاب و به مدت 10 دقیقه یا 600 ثانیه با فرکانس 1 هرتز یعنی هر ثانیه یک بار که در کل می‌شود 600 پالس، انجام خواهد شد.


یک جلسه از درمان TMS قسمت سوم

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری