ورود / ثبت نام

پیش‌بینی هوش انسان با استفاده از تصاویر مغزی در قالب یک طرح پژوهشی بین‌المللی با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی در دانشگاه تهران

با هدف توسعه‌ی دانش و فن‌آوری در زمینه‌های علوم شناختی، پژوهشگران گروه مهندسی پزشکی دانشگاه تهران و فیزیکدانان دانشگاه سائوپائولو برزیل در قالب یک طرح مشترک تحقیقاتی بین‌المللی...

با هدف توسعه‌ی دانش و فن‌آوری در زمینه‌های علوم شناختی، پژوهشگران گروه مهندسی پزشکی دانشگاه تهران و فیزیکدانان دانشگاه سائوپائولو برزیل در قالب یک طرح مشترک تحقیقاتی بین‌المللی، درحال انجام پژوهش روی روش‌های پردازش و تحلیل داده‌های ناشی از سیگنال‌های حیاتی برای پیش‌بینی هوش انسان با استفاده از تصاویر مغزی هستند.

دکتر حمید سلطانیان زاده استاد دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اعلام کرد: این پژوهشگران، با هدف همگامی با علوم و فن‌آوری‌های روز دنیا و کمک به پیشبرد آن‌ها با توسعه راهکارهای نوین، مشغول انجام آزمایش‌های غیرتهاجمی روی دانشجویان داوطلب برای اندازه‌گیری هوش آن‌ها با استفاده از آزمون‌های هوش و تصویربرداری مغزی هستند.

وی گفت: امید می‌رود با توسعه روش‌های نوین تحلیل داده‌ها ، بتوان ارتباط معناداری بین هوش انسان و اطلاعات موجود در تصاویر MRI به دست آرود و سپس هوش انسان را از این تصاویر پیش‌بینی کرد.

برای مشاهده‌ی متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

منبع: ستاد توسعه‌ي علوم و فناوری‌های شناختی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری