ورود / ثبت نام

تصویربرداری مولکولی جدید، مؤثر در کمک به مقابله با اختلالات مغزی

یک روش تصویربرداری مولکولی جدید می‌تواند بر موفقیت ژن‌درمانی در تمام مناطق مغزی نظارت کند، و به طور بالقوه به پزشکان اجازه دهد که به طور موثرتری اختلالات مغزی، مانند پارکینسون، آلزایمر و MS را درمان کنند.

یک روش تصویربرداری مولکولی جدید می‌تواند بر موفقیت ژن‌درمانی در تمام مناطق مغزی نظارت کند، و به طور بالقوه به پزشکان اجازه دهد که به طور موثرتری اختلالات مغزی، مانند پارکینسون، آلزایمر و MS را درمان کنند. ژن‌درمانی در بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی مرکزی، یک شاخه‌ی درحال پیشرفت است، با این حال پیشرفت این شاخه به دلیل نبود تکنیک‌های تصویربرداری مناسب که بتوانند با موفقیت به نظارت بر ارائه‌ی درمان بپردازند، محدود شده است. اگرچه سیستم‌های گزارش ژن برای سال‌ها یک ابزار کلیدی در تصویربرداری مولکولی بوده‌اند، اما به ما این اجازه را نمی‌دهند که به طور همزمان همه‌ی مناطق مغزی را تحت نظارت داشته باشیم. یک سیستم PET پروب/گزارش ژن برای اولین بار نظارت بر میزان و منطقه‌ی بیان ژن در تمام مناطق مغزی را ممکن کرده است. این کار می‌تواند به تیم پزشکی یک شاخص زودهنگام از احتمال موفقیت درمان به دست دهد.

Thomas Haywood از دانشگاه استنفورد می‌گوید: یافتن یک گزارش‌دهنده‌ی ژن و ماده تصویربرداری که بتواند در تمام مناطق مغز، با نرخ سیگنال به پس زمینه‌ی بالا مورد استفاده قرار گیرد، چالش برانگیز است. 18F-DASA-23 یک ردیاب رادیویی جدید است و قادر است از سد خونی-مغزی عبور کرده پروتئین پیروات کیناز M2 در سیستم عصبی مرکز را هدف قرار دهد، و در عین حال بیان درونی بسیار کمی در مغز داشته باشد. این ردیاب به ما اجازه می‌دهد که بیان ژن گزارشگر و در نهایت بیان ژن درمان کننده در ژن‌درمانی را در تمام نواحی مغزی تحت نظارت داشته باشیم. این ردیاب رادیویی به تازگی برای اولین بار در آزمایشات انسانی در استنفورد مورد استفاده قرار گرفته تا شرایط برای تشخیص زودهنگام پاسخ درمانی در گلیوبلاستوما را فراهم کند.

داده‌های مطالعه پیشنهاد می‌کنند که PKM2 به صورت بالقوه این توانایی را دارد که بیشتر توسعه پیدا کرده و به عنوان یک گزارشگر ژن PET در بیاید و برای تصویر برداری از ژن درمانی در سیستم اعصاب مرکزی مورد استفاده گیرد.

دکتر هیوود می‌گوید: داشتن یک سیستم پروب/ ژن گزارشگر که به ما اجازه دهد تمام نواحی مغزی را تحت نظارت در آوریم، دروازه جدیدی به سمت تصویربرداری از ژن‌درمانی که دقت بیشتری داشته و کمتر تهاجمی باشند، به روی ما باز می‌کند.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری