ورود / ثبت نام

دانشمندان حوزه‌ی علوم اعصاب، موفق به کشف ناحیه‌ای مخفی در مغز انسان شدند

دانشمند سرشناس حوزه‌ی نقشه برداری مغزی، پروفسور George Paxinos یک ناحیه ی مخفی در مغز انسان را کشف کرده است.

دانشمند سرشناس حوزه‌ی نقشه برداری مغزی، پروفسور George Paxinos یک ناحیه ی مخفی در مغز انسان را کشف کرده است. این ناحیه در نزدیکی اتصال مغزی-نخاعی پیدا شده و پروفسور پاکسینوس آن را Endorestiform Nucleus نامیده است.

پروفسور پاکسینوس از مرکز تحقیقات نوروساینس استرالیا از 30 سال پیش به وجود چنین ناحیه‌ای مشکوک بوده، و حالا به خاطر وجود تکنیک‌ها‌ی رنگ آمیزی و تصویربرداری بهتر، قادر به دیدن آن شده است.

پروفسور پاکسینوس می‌‌گوید: این ناحیه بسیار شگفت انگیز است، چرا که به نظر می‌‌رسد در میمون‌های رزوس و دیگر حیواناتی که مطالعه کرده‌ایم وجود ندارد. مغز انسان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و وجود Endorestiform Nucleus می‌تواند یکی ازین ویژگی‌ها‌ باشد.

هسته ی Endorestiform در پدانکل مغزی پایینی قرار گرفته است، ناحیه‌ای که اطلاعات حسی و حرکتی را ترکیب می‌‌کند تا حالت بدن، تعادل و حرکات آن را بهبود ببخشد.

پروفسور پاکسینوس می‌‌گوید: در مورد عملکرد این ناحیه ما تنها می‌‌توانیم به حدس‌ها‌ قانع باشیم، اما با توجه به قسمتی از مغز که ما این هسته را در آن پیدا کرده ایم، احتمالا این ناحیه در کنترل حرکات ظریف دخالت دارد.

کشف این ناحیه احتمالا می‌‌تواند به دانشمندان در کشف درمانی برای بیماری‌ها‌یی مانند پارکینسون و بیماری‌های عصب حرکتی، کمک کند.

دانشمندان حوزه‌ی علوم اعصاب، که در زمینه‌ی بیماری‌ها‌ی عصبی یا روانی تحقیق می‌‌کنند از نقشه‌ها‌ی پروفسور پاکسینوس به عنوان راهنما در پروژه‌ها‌یشان استفاده می‌‌کنند. اطلس‌ها‌ی مغزی پروفسور پاکسینوس به عنوان دقیق‌ترین نقشه‌ها‌ برای شناسایی ساختارهای مغزی معرفی شده‌اند و همچنین در جراحی‌ها‌ی مغز و اعصاب مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

پروفسور Peter Schofield مدیر مرکز تحقیقات مذکور می‌‌گوید: اطلس‌ها‌ی پروفسور پاکسینوس با نشان دادن مورفولوژی و ارتباطات مغز و نخاع، با بیشترین جزئیات ممکن، یک چارچوب اساسی برای محققان برای آزمودن فرضیه‌ها‌یشان فراهم کرده است، از عملکردهای سیناپسی گرفته تا درمان بیماری‌ها‌ی مغزی.

بیشترین ارجاع در مقالات حوزه‌ی علوم اعصاب به رساله‌ی پروفسور پاکسینوس صورت گرفته و 52 کتاب حاوی نقشه‌ها‌ی جامع مغزی از ایشان به چاپ رسیده است. این نقشه‌ها‌ روال تحقیقات حوزه‌ی جراحی مغز و اعصاب و علوم اعصاب را تشکیل داده است، و امکان اکتشاف، جستجو و توسعه‌ی درمان‌ها‌ی مربوط به اختلالات و بیماری‌ها‌ی مغزی را فراهم آورده است.

کشف هسته‌ی Endorestiform در آخرین کتاب پروفسور پاکسینوس به نام «Human Brainstem: Cytoarchitecture, Chemoarchitecture, Myeloarchitecture» با جزئیات شرح داده شده است.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

نازنین
نازنین
4 سال پیش

میخواستم بدونم آیا مغز انسان میتونه با تلاش ها و کار های مختلف از درصد بیشتری از خود استفاده کنه و همانند فیلم لوسی بشود کار های خارقالعاده ای انجام داد

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری