ورود / ثبت نام

دانشمندانِ NIH یک آزمون جدید برای بیماری‌های مغزی از جمله پارکینسون را با تطبیق با جسم لویی انجام داده‌اند

موسسه ملی سلامت آمریکا در حال آماده‌سازی یک آزمایش عملی و سریع برای تشخیص زودهنگام بیماری‌های پریون هست، تا امکان بهبود تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون را فراهم آورد و زوال عقل را سریع تشخیص دهد.

موسسه ملی سلامت آمریکا در حال آماده‌سازی یک آزمایش عملی و سریع برای تشخیص زودهنگام بیماری‌های پریون هست، تا امکان بهبود تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون را فراهم آورد و زوال عقل را سریع تشخیص دهد. گروه تحقیقاتی ۶۰ نمونه از مایع مغزی نخاعی از جمله ۱۲ فرد مبتلا به بیماری پارکینسون و ۱۷ فرد مبتلا به زوال عقلی از نوع لویی و ۳۱ نمونه کنترل از جمله ۱۶ فرد مبتلا به آلزایمر را مورد بررسی دقیق قرار داده‌اند. تست‌ها به دقت ۳۱ مورد نمونه کنترل را کنار گذاشت و پارکینسون و زوال عقل لویی را با ضریب دقت ۹۳ درصد تشخیص داد.

مهمتر از همه اینکه نتایج آزمون در عرض دو روز آماده شد؛ در حالی که آزمون‌های مشابه بیش از دو هفته زمان می‌برند. گروه آزمایشات را با استفاده از روش Quaking-Induced Conversion (RT-QuIC) که طی یک دهه گذشته بررسی و اصلاح شده بود انجام دادند.

اختلالات متعدد عصبی، از جمله بیماری پارکینسون و زوال عقل با جسم لویی شامل تجمع پروتئین‌هایی تحت عنوان آلفا سینوکلین می‌باشند که جسم لویی را در مغز منتشر می‌کند. فرایندهای پاتولوژیک در این بیماری شبیه بیماری‌های پریون در مغز پستانداران می‌باشد. بیماری پارکینسون و زوال عقل همانند بیماری پریون منجر به نابودی مغز و در نهایت مرگ می‌شوند. بیماری پارکینسون حدود ۱۰۰۰ برابر شایع‌تر از بیماری‌های پریون می‌باشد که حدود ۱ میلیون نفر در ایالات متحده را درگیر کرده است و هر ساله ۶۰ هزار نفر هم اضافه می‌شوند. زوال عقل با جسم لویی نیز حدود ۱/۴ میلیون نفر را درگیر کرده است.

تشخیص‌های اولیه و دقیق اختلالات مغزی برای توسعه روش‌های درمانی و شناسایی بیماران واجد شرایط در آزمایش‌های بالینی بسیار ضروری است. این بیماری‌ها معمولاً در سال‌های اولیه علائمی ندارند و اگر زمان آن بگذرد تشخیص و درمان آن‌ها دشوار می‌شود.

این گروه همچنین برای تطبیق آزمایش‌ها و تشخیص‌های اولیه بیماری‌های عصبی، نمونه‌های انسانی فراهم آمده با حداقل تهاجم را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دادند؛ چه خون، چه پوست، چه بینی و سایر نمونه‌ها. این گروه از همکاران بین المللی برای انجام این آزمایش استفاده کرده بودند.

منبع: وبسایت NIH

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری