ورود / ثبت نام

میگرن با خطر زوال عقل مرتبط است

دمانس شایع‌ترین بیماری عصبی در افراد مسن است در حالی‌که سردردها، ازجمله میگرن، شایع‌ترین اختلال عصبی در تمام سنین هستند.

دمانس شایع‌ترین بیماری عصبی در افراد مسن است در حالی‌که سردردها، ازجمله میگرن، شایع‌ترین اختلال عصبی در تمام سنین هستند. در مطالعه‌ای جدید در نشریه بین‌المللی روانپزشکی سالمندان (Geriatric Psychiatry) که شامل 679 فرد در سن 65 سال و بالاتر بود، میگرن یک عامل خطر قابل توجه برای بیماری‌های زوال عقل، از جمله بیماری آلزایمر شناخته شد.

شناسایی یک عامل خطر در اواسط زندگی برای زوال عقل، مانند میگرن، امکان تشخیص زود‌هنگام افراد در معرض خطر را فراهم می‌آورد، همچنین ممکن است به بهبود درک محققان از بیولوژی بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک کند.

نویسنده ارشد این مقاله گفت: "ما هنوز راهی برای درمان بیماری آلزایمر نداریم، بنابراین پیشگیری خیلی مهم است. شناسایی پیوند آلزایمر با میگرن، منطقی برای جهت‌دهی راهکارهای جدید در راستای پیشگیری از بیماری آلزایمر برای ما فراهم می‌کند."

برای کسب جزئیات بیشتر می‌توانید به مقاله‌ی زیر رجوع کنید:

Migraine and the risk of all‐cause dementia, Alzheimer's disease, and vascular dementia: A prospective cohort study in community‐dwelling older adults.

منبع: sciencedaily

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری