ورود / ثبت نام

تصویربرداری تشدید مغناطیسی (6)

همانطور که در قسمت های قبل بیان شد، در دستگاه ام ار آی مبنای تصویر برداری بر اساس تشدید میدان مغناطیسی می باشد. اما این میدان های مغناطیسی به تنهایی نمی توانند تصویری را برای ما فراهم سازند، در واقع ...

کویل ها

همانطور که در قسمت های قبل بیان شد، در دستگاه ام ار آی مبنای تصویر برداری بر اساس تشدید میدان مغناطیسی می باشد. اما این میدان های مغناطیسی به تنهایی نمی توانند تصویری را برای ما فراهم سازند، در واقع این امواج RF هستند که به ما این امکان را می دهند تا بتوانیم به کمک امواج الکترومغناطیسی، تصویری را از بافت مورد نظر داشته باشیم. سیگنال های ام آر در پاسخ به پالس های رادیوفرکانسی تولید می شوند. این پالس ها خود توسط کویل های فرستنده تولید می شوند. سیگنال های تولید شده در بدن نیز باید توسط انواع دیگری از کویل ها بنام کویل گیرنده دریافت شوند. کویل ها بر اساس تعداد کانال سازنده آنها و بر اساس عملکرد خود تقسیم بندی می شوند.

کویل ها

کویل های سطحی

این کویل ها حول منطقه آناتومیکی خاصی از بدن قرار می گیرند. بطور معمول از این کویل ها در مناطقی که آناتومی مورد نظر به سطح بدن نزدیک تر است استفاده می شود. كويل هاي سطحي در مقايسه با كويل هاي حجمي SNR را افزايش مي دهند. این کویل ها فقط دریافت کننده هستند. در این نوع از کویل ها بدلیل نزدیکی آنها به عضو موردنظر میزان نسبت سیگنال به نویز افزایش دارد.

كويل هاي آرايه فازي

این نوع از کویل ها شامل كويل هاي متعدد و گيرنده ها هستند. سيگنال از گيرنده هر كويل براي تشكيل يك تصوير با هم تركيب مي شوند.

کویل های حجمی

این کویل ها باید در محل مناسب و نزدیک به بافت موردنظر قرار گیرد تا شدت سیگنال مناسبی بدهند. این کویل ها در اندازه ها و شکل های مختلف ساخته می شوند.

کویل های سطحی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری