ورود / ثبت نام

تصویربرداری تشدید مغناطیسی (10)

در یک میدان مغناطیسی یکنواخت که در آن شدت میدان مغناطیسی در سرتاسر بافت مورد مطالعه یکسان است همه پروتون ها با فرکانس یکسانی رزونانس می کنند و

کویل های گرادیان:

در یک میدان مغناطیسی یکنواخت که در آن شدت میدان مغناطیسی در سرتاسر بافت مورد مطالعه یکسان است همه پروتون ها با فرکانس یکسانی رزونانس می کنند و در نتیجه نمی توان تشخیص داد که هر سیگنال متعلق به کدام قسمت بدن است. بنابراین باید به نوعی مکانیابی سیگنال انجام گردد. برای این کار از کویل های گرادیان استفاده می شود. این کویل ها در بدن و با استفاده از ناهمگنی های کوچک و مشخصی که در میدان مغناطیسی ایجاد می کنند در ایجاد تصویر نقش موثری دارند. گرادیان ها در 3 محور متعامد و در زمان های متفاوت اعمال می شوند.

 

کویل های گرادیان

 

هرچقدر کویل های گرادیان قویتر باشند باعث می شوند جزییات بیشتری از آناتومی موردنظر حاصل شود. این کویل ها در واقع حلقه های سیم پیچ نازک و ظریفی هستند که در یک پوسته سیلندر شکل و در داخل مگنت قرار گرفته و قابل دیدن نیستند. البته امروزه گرادیان ها در مگنت های سوپرکنداکتیو الگویی شبیه به اثر انگشت دارند و از نوارهای فلزی نازک متعدد و یا ورق های مس بزرگ H شکل ساخته می شوند.

 

 

کویل های گرادیان

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری