ورود / ثبت نام

تصویربرداری تشدید مغناطیسی (1)

تصویربرداری ام آرآی یک روش غیرتهاجمی است که برخلاف مدالیته های دیگر تصویربرداری مانند سی تی اسکن، رادیولوژی، پزشکی هسته ای و ...

تصویربرداری ام آرآی یک روش غیرتهاجمی است که برخلاف مدالیته های دیگر تصویربرداری مانند سی تی اسکن، رادیولوژی، پزشکی هسته ای و ... از پرتوهای غیریونیزان برای تشکیل تصویر استفاده می کند. تمایل به استفاده از علم تشدید مغناطیسی هسته بعنوان مدالیته رایج تصویربرداری در تشخیص های پزشکی پژوهش های تحقیقاتی در نیم قرن اخیر رو به افزایش بوده است.

روش ام آرآی بدلیل ایجاد کنتراست بالا در بافتهای نرم بدن یکی از مدالیته های مهم در تصویربرداری پزشکی محسوب می شود. این روش تصویربرداری کاربردهایی نظیر تجزیه و تحلیل ساختاری کوچکترین مولکول های ارگانیک، ماکرومولکول های بیوشیمیایی، بافت های استخراجی از بدن، ارگان های سالم ایزوله و مطالعات اینویوو را شامل می شود.

ایجاد تصاویر تشدیدی مغناطیسی در طی چندین فرایند صورت می گیرد که شامل همراستا شدن ممان مغناطیسی هسته ای، تحریک توسط امواج رادیو فرکانسی، کدگذاری فضایی و نهایتا تشکیل تصویر می باشد. در این روند سخت افزار و نرم افزارهای متفاوتی دخیل هستند. که سخت افزارها شامل مگنت، کویل ها، پردازنده تصویر و سیستم کامپیوتری برای ذخیره داده می باشند که در ادامه به تفصیل مورد بحث قرار خواهند گرفت.

 

معرفی اسکنر موجود در آزمایشگاه

 

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز مجهز به اسکنر زیمنس مدل پریزما با قدرت میدان مغناطیسی 3 تسلا می باشد. این اسکنر پیشرفته ترین اسکنر 3 تسلا ی تحقیقاتی حال حاضر جهان می باشد.

 

از خصوصیات ویژه این اسکنر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • هموژنیتی بسیار بالای میدان مغناطیسی در 50 سانتیمتر FOV
  • استفاده از تکنولوژی Zero helium boil-off
  • قدرت بالای گرادیان ها 80mT/m
  • اسلوریت بالا 200 T/m/s
  • قابلیت انجام DTI با 256 جهت
  • قابلیت تحمل وزن تا 250 کیلوگرم


معرفی اسکنر موجود در آزمایشگاه
 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری