ورود / ثبت نام

الکتروانسفالوگرافی (8)

امواج آلفا در محدوده‌ی 8 تا 13 هرتز قرار می‌گیرند. دامنة موج آلفا متغير است، اما اغلب در بزرگسالان کمتر از 50 ميکروولت است.

امواج آلفا در محدوده‌ی 8 تا 13 هرتز قرار می‌گیرند. دامنة موج آلفا متغير است، اما اغلب در بزرگسالان کمتر از 50 ميکروولت است. ریتم آلفا به هنگام آرامش و استراحت ذهنی و جسمی ظاهر شده و به ویژه هنگامی که فرد چشمان خود را بسته است در نواحی پس‌سری تقویت می‌گردد. این موج با بازنگه‌داشتن چشم‌ها، شنیدن صداهای غیرآشنا، اضطراب، تمرکز ذهنی یا توجه کاهش یافته یا حذف می‌شود. بسیاری از پژوهشگران فعالیت آلفا را با خواب‌آلودگی، آرامش و بهبود خلق و خو مرتبط می‌دانند، آلفا فاصله بین وضعیت بیداری و خواب را پر می‌نماید. ریتم غالب آلفا پیامدهایی از جمله بهبود خلق‌و‌خو، احساس آرامش و تفکر مثبت، افزایش خلاقیت، تصور و رویاپردازی، بهبود سیستم ایمنی، کاهش تمرکز و پردازش بینایی را در به دنبال خواهد داشت.

ریتم میو مرکزی یا رولاندیک از منظر دامنه و فرکانس مشابه آلفای خلفی می باشد؛ اگرچه توپوگرافی و اهمیت فیزیولوژیکی کاملا متفاوتی دارند. به کمک ریتم میو می‌توان فعالیت قشری و تغییرات فعالیت مغزی در اثر حرکات فیزیکی و ذهنی را مورد ارزیابی قرار داد. ریتم میو همچنین در دوره‌های نوروفیدبک با هدف درمان اختلال تشنج صرعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

الکتروانسفالوگرافی

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری