ورود / ثبت نام

الکتروانسفالوگرافی (24)

موج N1 پس از موجP1 ظاهر می شود. چندین زیرمؤلفه N1 بینایی وجود دارد که مؤلفه‌های مجزایی هستند که با یکدیگر جمع می‌شوند تا قله N1 را شکل دهند.

پاسخ‌های حسی بینایی (3)

موج N1

موج N1 پس از موجP1 ظاهر می شود. چندین زیرمؤلفه N1 بینایی وجود دارد که مؤلفه‌های مجزایی هستند که با یکدیگر جمع می‌شوند تا قله N1 را شکل دهند. پتانسیل مذکور به بکارگیری توجه پاسخ می‌دهد. زودهنگام‌ترین زیرمؤلفه N1 حدود 150-100 میلی‌ثانیه پس از تحریک در الکترودهای پشتی ظاهر می‌شود و به نظر می رسد حداقل دو مؤلفه‌ی N1 دیرهنگام‌تر وجود داردکه حدود 200-150 میلی‌ثانیه پس از تحریک ظاهر می شود که منشأ آن‌ها لوب آهیانه‌ای و دیگری کورتکس پس‌سری جانبی می‌باشد. مطالعات نشان داده‌اند که توجه فضایی مؤلفه‌های مذکور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. زیرمؤلفه‌ی N1 در ناحیه‌ی پس‌سری جانبی نسبت به فرآیند تمیز دادن حساسیت دارد. N1 همچنین به پردازش واژگان حساس بوده و در مواجهه با کلمه‌های مطبوع به هنگام مطالعه‌‌ی خاموش دامنه‌ی بزرگتری دارد.

مؤلفه N1 به میزان بالایی مقاوم است به این معنا که اگر یک تحریک در یک مکان خاص پس از یک تحریک دیگر در همان موقعیت با فاصله‌ی زمانی کم ظاهر شود پاسخ به تحریک دوم به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.


پاسخ‌های حسی بینایی (3)
 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری