ورود / ثبت نام

الکتروانسفالوگرافی (23)

موج P1 پس از موج C1 ظاهر می‌شود و بیشترین دامنه را در نواحی پس‌سری جانبی دارا می‌باشد. این موج معمولا حدود 90 – 60 میلی‌ثانیه پس از تحریک آغاز شده و حدود ...

پاسخ‌های حسی بینایی (2)

موج P1

موج P1 پس از موج C1 ظاهر می‌شود و بیشترین دامنه را در نواحی پس‌سری جانبی دارا می‌باشد. این موج معمولا حدود 90 – 60 میلی‌ثانیه پس از تحریک آغاز شده و حدود 100 تا 130 میلی‌ثانیه پس از تحریک به بیشترین دامنه‌ی خود می‌رسد. با توجه به همپوشانی با موج C1، ارزیابی زمان شروع موج P1 اندکی دشوار است. مؤلفه‌ی P1 یک مؤلفه‌ی درون‌زاد بوده و مشخصات آن توسط پارامترهای تحریک مانند اندازه، کنتراست، روشنایی تنظیم می‌شود به طور مثال تأخیر موج P1 متناسب با کنتراست تحریک به میزان قابل ملاحظه‌ای تغییر می‌کند.

همچنین موجP1 توسط توجه انتخابی و میزان برانگیختگی فرد مدوله می‌شود. دامنه موج P1 برای محرک‌های مطبوع دارای دامنه بزرگتری در مقایسه با محرک‌های نامطبوع است که بیانگر ارتباط بین مؤلفه‌ی P1 و پردازش هیجانی می‌باشد. همچنین همبستگی بین موج P1 و هیجان چهره گزارش شده است.

این مؤلفه می‌تواند اطلاعات تشخیصی مهمی مرتبط با سلامت عملکرد سیستم بینایی و حتی اطلاعات تشخیصی برای برخی اختلالات روانشناختی- فیزیولوژیکی فراهم نماید . P1 بواسطه‌ی کاراکتر پایدار آن، برای ارزیابی عملکرد سیستم بینایی در افراد سالم استفاده می‌گردد و بدان معناست که تغییرات تأخیر قله‌ی آن بین افراد مختلف اندک است. از این رو مبتنی بر مقادیر نرمال حاصل از اندازه‌گیری استاندارد P1 در افراد سالم، نقص عملکرد سیستم بینایی قابل تشخیص خواهد بود.


پاسخ‌های حسی بینایی (2)
 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری