ورود / ثبت نام

ویرایش چهارم کتاب developmental neurobiology، انتشارات اشپرینگر

انتشارات اشپرینگر همزمان با شیوع بیماری کرونا، برخی کتب پر طرفدار خود را رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به کتاب Developmental Neurobiology اشاره کرد.

انتشارات اشپرینگر همزمان با شیوع بیماری کرونا، برخی کتب پر طرفدار خود را رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به کتاب Developmental Neurobiology اشاره کرد. این کتاب یک ارزیابی کامل و به روز از وقایع سلولی و عوامل مولکولی که به ساختار سیستم عصبی مهره‌داران مربوطند، برای ما فراهم می‌کند و مرجعی برای دانشجویان حوزه‌ی علوم اعصاب است. هر فصل شامل بخش‌هایی از تاریخچه و توضیحاتی از مباحث و یافته‌های پیشین مربوط به مهره داران و بی مهرگان است و جنبه‌های خاص تکامل و تحول آن‌ها را به بهترین شکل تشریح می‌کند. استفاده‌ از تصاویر و جداول ساده، که مسائل پیچیده را به روشنی بازگو می‌کنند، یک امتیاز برای این کتاب به حساب می‌آید که هم برای مدرس و هم دانشجو، مفید می‌باشد.

حین این که سرفصل‌های معمول تحول عصبی، شامل الگوسازی آگزیال، تکثیر سلولی، مهاجرت سلولی، مرگ سلولی و تشکیل سیناپس‌ها، به خوبی پوشش داده شده‌اند، سایر موضوعات که اغلب به صورت سطحی از آن عبور می‌شود، در این کتاب مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ از جمله: سرفصل‌های مجزا و مفصل در مورد توسعه و تکامل اولیگودندروسیت‌ها و آستروسیت‌ها و مکانیزم‌های توسعه‌ای که به فرآیند پیری مرتبط هستند.

در ویرایش چهارم، هر فصل، توسط یک متخصص در آن حوزه نگارش شده است. اگرچه یکی از لذت‌های مطالعه‌ی نسخه‌های قبلی، یکپارچگی کلیت کتاب بوده است، در این نسخه نیز نرمش و یکپارچگی مشخصی وجود دارد که برای کتاب‌هایی که توسط چند مولف گردآوری می‌شوند، مزیت است. همه‌ی سرفصل‌های تحول عصبی به سبکی مدرن و با تصاویر فراوان بحث می‌شوند. وجود تاریخچه، جدال‌های گذشته و حال، پیشرفت‌های تکنیکی و ادراکی به همراه بحث جامع پیرامون هر موضوع، همگی به یک ارزیابی عالی از این حوزه، در ورود به قرن بیست و یکم، منتج می‌شوند. اگرچه ممکن است کسانی دلتنگ شیوه‌ی نویسندگی مولف در نسخه‌های پیشین باشند، نسخه‌ی چهارم این کتاب یک میراث واقعی از چهار دهه مشارکت جیکوبسن در عصب زیست‌شناسی تحولی محسوب می‌شود.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری