ورود / ثبت نام

معرفی نرم افزار Presentation

Presentation نرم افزاری برای ارائۀ محرک و کنترل آزمایش در حوزۀ علوم اعصاب است که روی سیستم های کامپیوتری و گوشی های موبایل قابل اجرا می باشد و انواع محرک از جمله شنیداری، دیداری، و ترکیب چند نوع محرک را با دقت زمانی کمتر از هزارم ثانیه ارائه می دهد.

Presentation نرم افزاری برای ارائۀ محرک و کنترل آزمایش در حوزۀ علوم اعصاب است که روی سیستم های کامپیوتری و گوشی های موبایل قابل اجرا می باشد و انواع محرک از جمله شنیداری، دیداری، و ترکیب چند نوع محرک را با دقت زمانی کمتر از هزارم ثانیه ارائه می دهد. این نرم افزار قدرت و قابلیت اجرای تقریباً هر نوع آزمایش رفتاری، روان شناختی، و فیزیولوژیک را با استفاده از fMRI، ERP، MEG، ردیابی چشم، ثبت تک نورونی، سنجش زمان واکنش، و موارد دیگر دارد. در عین حال، این نرم افزار قابل تنظیم بوده و ویژگی های بسیاری دارد که استفاده از آن را در حوزه ‌های مختلف آسان می-کند. Presentation همچنین دقت زمانی بالایی دارد و می تواند برای آزمایش های مختلف برنامه نویسی شود.

خلاصۀ برخی از ویژگی های این نرم افزار عبارت است از:

  1. عملکرد چندگانه
    • قابلیت اجرای همزمان محرک های شنیداری و/یا دیداری مانند چند صدا، صدا همراه با تصویر و/یا ویدئو، تصویر همراه با ویدئو
    • بازبینی پاسخ ها با دقت بالا
  2. محرک های دیداری
    • نمایش تصاویر و ویدئوهای ذخیره شده در اکثر فرمت ها
    • انیمیشن
    • محرک های سه بعدی همراه با نورپردازی و کنترل دوربین
  3. محرک های شنیداری
    • استفاده از صداهای ذخیره شده در فرمت wav
    • کنترل مستقل حجم صدا در هر کانال
  4. دستگاه های ورودی
    • ثبت ورودی از طریق فشار دکمه در موس، صفحه کلید، دستۀ بازی، درگاه ها، و ...
    • هماهنگ کردن ورودی موس و دستۀ بازی

علاوه بر موارد فوق، با مراجعه به سایت منبع، می توانید مروری بر نحوۀ ثبت زمانی نرم افزار را مشاهده کرده و از راهکارهای پیشنهادی برای افزایش دقت زمانی بهره ببرید. همچنین، در بخش راهنما، توضیحات جامع و کاملی در مورد شیوۀ نصب، عملکرد، و کدنویسی برنامه در اختیار کابران قرار داده شده است. آموزش های سایت به طور کلی شامل نحوۀ کدنویسی، ارائۀ انواع محرک، دستگاه های ثبت پاسخ، هماهنگی سخت افزارها (مانند ردیاب چشم)، جمع آوری داده ها، اجرای کدها، طراحی آزمایش برای موبایل، و ... می باشد. برای هر قسمت، همراه با آموزش های لازم، مثال های تصویری مانند شکل زیر نیز قرار داده شده است تا کاربران بتوانند به راحتی مراحل طراحی و اجرای آزمایش ها را مشاهده کنند.

معرفی نرم افزار Presentation

Presentation توسط دانشمندان علوم اعصاب طراحی شده و به طور مستمر، با توجه به بازخورد کاربران، در حال توسعه است. برای خرید این نرم افزار می توان به سایت اصلی آن (http://www.neurobs.com) مراجعه نمود. همچنین، هر کاربر جدید می تواند پیش از اقدام به خرید، از نسخۀ آزمایشی رایگان آن که پشتیبانی فنی نیز دارد استفاده کند و در صورت رضایت، نسخۀ اصلی را خریداری نماید.

منبع
تهیه شده توسط:
کارگروه عصب-روانشناسی زبان
شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران
مدیریت ترویج و آموزش
جستجو و ترجمة خبر:
مرضیه صمیمی فر، کارشناس ارشد زبان شناسی، دانشگاه تربیت مدرس

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری