ورود / ثبت نام

راهی سریعتر برای درمان افسردگی

محققان از ماژول های اپی ژنتیک برای کاهش آسیب های ناشی از استرس به نوروپلاستیسیته استفاده کردند. یافته ها نشان می دهد که مداخله در مکانیسم های اپی ژنتیک سریعتر از داروهای معمول اثرات ضد افسردگی ایجاد می کند.

محققان از ماژول های اپی ژنتیک برای کاهش آسیب های ناشی از استرس به نوروپلاستیسیته استفاده کردند. یافته ها نشان می دهد که مداخله در مکانیسم های اپی ژنتیک سریعتر از داروهای معمول اثرات ضد افسردگی ایجاد می کند. درمان افسردگی با دو چالش اصلی مواجه است. اولین مورد این است که تقریباً 50٪ بیماران به خوبی به داروهای ضد افسردگی موجود پاسخ نمی دهند. دوم اینکه برای داروهای معمول مدت زمان نسبتاً طولانی - حدود سه تا پنج هفته - طول می کشد تا اثر مطلوب داشته باشند. برای حل چالش دوم گروهی از محققان وابسته به دانشگاه سائوپائولو (USP) در برزیل تصمیم گرفتند از ماژول های اپی ژنتیک برای ز بین بردن پیامدهای ناشی از استرس استفاده کنند. مکانیسم های اپی ژنتیک بخشی از یک سیستم پیچیده است که نحوه و زمان روشن یا خاموش شدن ژن ها را کنترل می کنند.

قرار گرفتن در معرض استرس (عامل اصلی افسردگی) مارکرهای اپی ژنتیکی خاصی را در مغز تغییر می دهد. بسیاری از این تغییرات در ژن های مرتبط با نوروپلاستیسیته رخ می دهد. استرس باعث افزایش متیلاسیون DNA در این ژن ها می شود.

متیلاسیون DNA یک فرآیند بازسازی کروماتین است که بیان ژن را با جذب پروتئین های درگیر در سرکوب ژن یا با مهار اتصال فاکتورهای رونویسی به DNA، تنظیم می کند. بیشتر داروهای ضد افسردگی موجود برای کاهش این روند طراحی شده اند.

منبع

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری