ورود / ثبت نام

توسعه‌ی واسط‌های مغز- رایانه برای درمان اختلالات عصبی در کشور

این حوزه به سرعت در سطح دنیا در حال رشد است، به‌طوری که در سال‌های نزدیک می‌توان تحولی بزرگ را در توان‌بخشی و درمان اختلالات عصبی انتظار داشت.

دکتر امین مهنام عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مجری طرح «واسط مغز - رایانه کاربردی» گفت: فناوری اعصاب جنبه‌ ای از مهندسی پزشکی است که با استفاده از ابزارها و رویکرد مهندسی، به دنبال درک سیستم عصبی یا بهبود عملکرد آن، جایگزین کردن یا تصحیح عملکرد بخشی از سیستم اعصاب است. ابزارها ممکن است بصورت تهاجمی و یا غیر تهاجمی روی مغز تاثیر بگذارند و یا اطلاعاتی را با مغز تبادل کنند.

این حوزه به سرعت در سطح دنیا در حال رشد است، به‌طوری که در سال‌های نزدیک می‌توان تحولی بزرگ را در توان‌بخشی و درمان اختلالات عصبی انتظار داشت.

واسط‌های مغز رایانه یک مسیر جایگزین برای برقراری ارتباط با دیگران و کنترل کردن وسایل، در اختیار افراد ناتوان قرار می‌دهد.

محقق این طرح پژوهشی گفت: در آزمایشگاه فن آوری اعصاب دانشگاه اصفهان، یک سیستم کمک ارتباطی مبتنی بر پتانسیل های برانگیخته حالت دایمی بصورت کاربردی و کامل توسعه یافته است که امکان تایپ و بیان منظور را برای افراد با ناتوانی حرکتی و گفتاری فراهم می‌کند، در این سیستم کافی است که کاربر به گزینه هایی نگاه کند تا بر اساس سیگنال الکتریکی مغز وی، انتخاب او در بیان حروف و کلمات تشخیص داده شود.

برای مشاهده‌ی متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری