ورود / ثبت نام

آموزش نوروفیدبک؛ راهی موثر برای پی بردن به فواید بالقوه آن

Elia Nikolaev، بنیانگذار کلینیک Brain Excel در ساحل سولانا به ساکنان این منطقه، برای بهبود عملکرد مغز، روشی با استفاده از نوروفیدبک ارائه می‌دهد، که جایگزین روش‌های قبلی است.

به گفته الیا نیکولاف، نوروفیدبک یک روش غیرتهاجمی برای تقویت امواج مغزی می‌باشد که باعث افزایش تندرستی، بهبود خلق‌و‌خو، خواب و تمرکز افراد می‌شود. این روش چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به منظور تعیین فواید بالقوه آن نیازمند مطالعه دقیق‌تری است.

الیا نیکولاف طی مصاحبه‌ای درباره ایده تاسیس Brain Excel گفت: من مدت طولانی در حال مطالعه سیستم عصبی، هیپنوتیزم و یوگا هستم. از آنجایی قصد داشتم در دوران کرونا، کسب و کاری راه اندازی کنم، با دکتر اندرو هیل Andrew Hill، بنیانگذار موسسه Peak Brain در لس آنجلس ارتباط برقرار کرده و مستقیماً از راهنمایی‌های ایشان در حیطه نوروفیدبک، کاربردهای نوروفیدبک، علوم اعصاب بهره برده‌ام. نتیجه این همکاری، مرکز Brain Excel می‌باشد که خدمات یوگا، تناسب‌اندام، سلامتی و نوروفیدبک را یک جا با هم ارائه می‌کند.

بیماری‌های مورد هدف نوروفیدبک

نیکولاف در خصوص مزایای نوروفیدبک اضافه کرد: نوروفیدبک یک روش غیرتهاجمی برای تقویت امواج مغزی است که باعث افزایش تندرستی، تقویت روحیه، بهبود خلق و خو، خواب و تمرکز افراد می‌شود. با وجود آنکه چندین دهه از انجام نوروفیدبک می‌گذرد؛ اما برای تعیین فواید بالقوه آن به مطالعه دقیق‌تری نیاز است. شایع‌ترین مسائل و مشکلات بیمارانی که در این کلینیک نوروفیدبک به حل آن‌ها کمک می‌کند، اختلال کم توجهی / بیش فعالی یا ADHD، میگرن و اضطراب هستند.

وی افزود: ADHD این روزها بیش از پیش و به ویژه در کودکان، رایج شده است. دلیل این بیماری نیز، مشغله کاری فراوان مردم و متاسفانه استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی است.

نیکولاف با بیان اینکه این روزها کودکان سلامت روانی چندان خوبی را دارا نیستند خاطر نشان کرد: هدف من این است که کودکان بیشتری را به این مرکز آورده تا تحت درمان با نوروفیدبک قرار گیرند. علاوه بر این، ورزشکاران و افرادی که درد ندارند برای ارتقاء عملکرد ذهنی و کاهش اضطرابشان، به نوروفیدبک نیاز دارند. همچنین نوروفیدبک بر روی عملکردهای شناختی افراد مسن و اختلال استرسی پس از آسیب روانی (PTSD) نیز تاثیرگذار است.

امید به آموزش نوروفیدبک و تبدیل شدن آن به مکمل درمان پزشکی

 بنیانگذار Brain Excel در ساحل سولانا گفت: نوروفیدبک در ترکیب با پزشکی و مداخلات پزشکی انجام می‌شود. در حال حاضر نمی‌توانم بگویم که مکمل درمان پزشکی است، اما شخصاً معتقدم که میبایست تکمیل‌کننده آن باشد.

نیکولایف با تاکید بر آموزش نوروفیدبک افزود: بسیاری از مردم حتی نوروفیدبک به گوششان نرسیده است، چه برسد به اینکه مفهوم و کاربرد آن را درک کنند. وظیفه من کمک به آموزش این علم است.

Brain Excel در خیابان 538 استیونس در ساحل سولانا واقع شده است. برای اطلاعات بیشتر، به brainexcelsd.com مراجعه کنید. برخی از برنامه های دیگر‌ در مغز اکسل، کلاس های یوگا درمانی، مدیتیشن، تغذیه و سلامت فردی و مشاوره تناسب‌اندام است.

منبع:

https://www.delmartimes.net/lifestyle/story/2021-08-24/q-a-with-elia-nikolaev-founder-of-brain-excel-in-solana-beach

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری