ورود / ثبت نام

انتشار ۵ جلد کتاب در حوزه‌ علوم و نقشه برداری مغز به زبان فارسی در تابستان ۱۴۰۰

درباره ۵ کتاب چاپ شده با حمایت ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی در تابستان 1400 بیشتر بدانیم:

واژه نامه توصیفی زبان شناسی شناختی

مترجمان این کتاب که به سفارش ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی، ترجمه شده است؛ در مقدمه‌ آن اذعان داشته‌‌اند «اصطلاحات گردآوری و توصیف شده در این کتاب، مروری از مهمترین نظریه‌ها در رویکرد شناختی به مطالعه زبان است که آن‌ها را پیش روی خواننده می‌گذارد.»

ادامه در وبسایت ستاد علوم شناختی 

 

آکویناس و فلسفه‌ی ذهن

این کتاب نوشته‌ «آنتونی کنی» در دوازده فصل با عناوینی از قبیل «چرا آکویناس بخوانیم»، «ذهن و متافیزیک»، «ادراک حسی و خیال»، «ماهیت عقل» است. همچنین دکتر علی سنایی عضو هیات علمی دانشگاه سمنان، مترجم آن است.

ادامه در وبسایت ستاد علوم شناختی

 

علوم اعصاب شناختی از رویکرد تا کاربرد

فصول اصلی این کتاب شامل مباحث مرتبط با تعریف شناخت و تاریخچه‌ علوم اعصاب شناختی، روش‎های مورد استفاده در علوم اعصاب شناختی، مغز انسان و آناتومی آن، نورون‎ها به عنوان واحدهای عملکردی مغز، بخش‎های حسی و حرکتی در مغز، توجه، حافظه و یادگیری، تکامل و شکل‎پذیری و انعطاف‎پذیری سیستم عصبی، عملکرد شناختی زبان، عملکردهای اجرایی، احساسات، مغز و جنسیت، شناخت اجتماعی، آگاهی و نقصان‎های شناختی است.

ادامه در وبسایت ستاد علوم شناختی

 

رویکردی محاسباتی به بازنگری باور در سیستم‌های چند عاملی شناختی

رویکرد به کار گرفته شده در این کتاب، رویکرد محاسباتی مبتنی بر هوش مصنوعی است. همچنین از نرم افزارهای توسعه یافته برای تحلیل و پیش‌بینی رفتار یک یا چند عامل شناختی (همچون تغییر باورها، ارزش‌ها، رفتار و فرهنگ یک جامعه) بهره می‌برد.

در فصل‌های ابتدایی این کتاب در یک سیر تاریخی­_مفهومی به اصول پایه بازنگری باور، بازنگری باور در عامل شناختی و بازنگری باور در سیستم‌های چندعاملی شناختی با رویکردی محاسباتی پرداخته شده است.

ادامه در وبسایت ستاد علوم شناختی

 

کمک های اولیه روان شناختی

در این کتاب آمده است: برای کاهش عوارض روانی حوادث و بلایا، مکانیسم‌های دفاعی سنتی مانند نگرش‌های جبرگرایانه و افکار رویا پردازانه، قابلیت محافظتی خود را از دست داده اند و بیش از آنکه مفید باشند به ضرر افراد تمام می‌شود.

این کتاب در ۹ فصل شامل «کمک های اولیه روان شناختی»، «پیامدهای روان شناختی»، «وقتی فاجعه رخ داد»، «ایجاد ارتباط و گوش دادن بازتابی» و ...  چاپ شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

ادامه در وبسایت ستاد علوم شناختی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری