ورود / ثبت نام

آزمایشگاه ارزیابی حرکتی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز راه اندازی شد

حرکات بدن در راستای کمک به پیشگیری و درمان بیماری‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز،" آزمایشگاه ارزیابی حرکتی" با طیف گسترده‌ای از کاربردهایش در پزشکی، مهندسی پزشکی، علوم ورزشی چون تجزیه و تحلیل عملکردهای ورزشی و حرکت بدن و تعاملات انسان و ماشین در این آزمایشگاه شروع به کار کرد.
این خدمت شامل دو سیستم " آنالیز حرکت مبتنی بر سنسور IMU و "ردیاب فعالیت فیزیکی بدن" است که در جهت ارتقاء سلامت در خرداد ماه سال جاری در این مرکز راه اندازی شد.
ترکیب سیستم یادشده با دستگاه‌های دیگر ثبت سیگنال و نقشه مغزی می‌تواند پنجره جدیدی برای محققین علاقه‌مند کشور به علم نوروساینس را باز کند. در پژوهش های نقشه‌بردای مغز، با بررسی عملکرد مغز و ارتباط آن با تغییرات در حرکت اندام‌های مختلف می‌توان به تشخیص بیماری‌های مختلف عصبی پرداخت که این امر در تسریع بهبود بیماران، نقش بسیار موثری دارد.
همچنین از آنالیز حرکت می‌توان در تشخیص یا پیشگیری از بروز آسیب به ورزشکاران در حین اجرای فعالیت‌های ورزشی استفاده کرد. برای مثال در جهت اصلاح الگوی حرکت یک دونده سرعت، می‌توان نقشه ‌مغزی ورزشکار را در حین حرکت همزمان با مدالیته‌های دیگر چون سیگنال الکترومایوگرافی (EMG) یا الکتروانسفالوگرافی (EEG) ثبت کرده و به آنالیزی دو جانبه از حرکت اندام و نقشه مغزی پرداخت.
از طرف دیگر، ثبت همزمان سیستم ارزیابی حرکتی، سیستم واقعیت مجازی و EEG آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، این امکان را می‌دهد تا محققین با آنالیز سیگنال‌ ثبت شده از مغز و حرکت اندام‌ها در حین انجام تسک خاص در واقعیت مجازی، به نتایج جدیدی در تحقیقات در این زمینه دست‌یابند.
آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، همه روزه آماده خدمت‌رسانی در"آزمایشگاه ارزیابی حرکت" به محققین و علاقه‌مندان سرتاسر کشور می‌باشد.
برای ثبت پروژه میتوانید با شماره‌ی 9-02188225396 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری