ورود / ثبت نام

راه اندازی خدمت پیش پردازش داده EEG ثبت شده با fMRI در آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز

ثبت همزمان مولتی مدالیته EEG-FMRI با هدف مطالعه همبستگی‌های همودینامیکی مولتی مدالیته در دسترس پژوهشگران قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز؛ با توجه به اهمیت مطالعات بر روی بیماری های عصبی، روانی و عدم تشخیص درست و کامل در استفاده از مدالیته های MRI برای یافتن تغییرات همودینامیک مغز و EEG برای بررسی  فعالیت الکتریکی و پتانسیل‌های پس سیناپسی خاص در غشاء مغز به تنهایی، در راستای ارائه خدمات بهینه و هم سطح با امکانات جهان، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با فراهم کردن ثبت مولتی مدال EEG-fMRI ,برای پژوهشگران امکان اندازه‌گیری فعالیت عصبی و همودینامیکی را که شامل دو جزء مهم از مکانیزم اتصال عصبی می‌شود به وجود آورده است.

از آنجا که ثبت مولتی مدال EEG-fMRI دارای پیچیدگی های مختلفی از قبیل نویزگرادیان، پالس و نویزهای مرتبط با خود دستگاه از قبیل پمپ هلیوم و همچنین آرتیفکت‌های متداول از قبیل پلک زدن، حرکات ساکاد چشمی، فعالیت ماهیچه‌ای که در ثبت‌های معمولی وجود دارند، در ثبت مولتی مودال نیز دخیل می‌شوند، لذا حذف نویزهای نامبرده نیازمند بکارگیری روش‌های پیش پردازش پیچیده‌تر نسبت به حالت عادی خواهد بود.

هم اکنون ارائه خدمت پیش پردازش داده EEG ثبت شده همزمان با fMRI در بخش دو آزمایشگاه ها انجام میگیرد و محققان می‌توانند در راستای انجام پروژه های خود از این خدمت استفاده کنند .

انگیزه اولیه برای EEG-fMRI در شاخه مطالعه روی بیماری صرع و به‌طور اختصاصی در مطالعه روی تخلیه‌های تشنجی متقابل (IED)  و منشأهای آن و در خود تشنج بود. IED در بیماران مبتلا به صرع پدیده‌هایی غیرقابل پیش‌بینی و زیرکلینیکی محسوب می‌شوند و تنها هنگام استفاده از (EEG یا MEG) قابل رویت می‌باشند؛ بنابراین استفاده از EEG در طول fMRI اجازه مطالعه در مورد همبستگی همودینامیکی را می‌دهد.

این روش تغییرات همودینامیکی مرتبط با IED و تشنج را نشان می‌دهد و به عنوان یک ابزار علمی قدرتمند، ثابت و شناخته شده‌است. ثبت ویدئو همزمان و هماهنگ فعالیت کلینیکی، تشنج را در طول فعالیت الکتروفیزیولوژیکی در EEG مشخص می‌کند؛ که به تحقیق و بررسی تغییرات همودینامیکی هماهنگ در طول تشنج در مغز کمک می‌کند.

جهت ثبت پروژه اینجا را کلیک کنید.


دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری