ورود / ثبت نام

باکتری‌های موجود در روده ممکن است قادر باشند خطر بروز دمانس در مغز را پیش بینی کنند

با توجه به یک پژوهش جدید، ترکیب باکتری‌ها و دیگر میکروب‌های موجود در روده، ممکن است رابطه‌ی مستقیمی با خطر دمانس داشته باشد.

با توجه به یک پژوهش جدید، ترکیب باکتری‌ها و دیگر میکروب‌های موجود در روده، ممکن است رابطه‌ی مستقیمی با خطر دمانس داشته باشد.

پژوهشگرانی که به مطالعه‌ی جمعیت باکتری‌ها و میکروب‌های موجو در روده، موسوم بهgut microbiota می‌پردازند، موفق به کشف این خطرات برای بیماری‌های قلبی، و دیگر بیماری‌ها شده‌اند. محققان ژاپنی نمونه مدفوع 128 بیمار (مبتلا به دمانس، و سالم ) را مطالعه کرده‌اند، و تفاوت‌هایی را در ترکیبات gut microbiota در بیماران مبتلا به اختلالات حافظه مشاهده کرده‌اند، که نشان می‌دهد ممکن است آنچه در روده وجود دارد، همانند دیگر فاکتورهای خطر، بر خطر ابتلا به دمانس اثر گذارد.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داده است که غلظت آمونیا، ایندول، اسکاتول، و فنول در بیماران مبتلا به دمانس، در مقایسه با افراد سالم، بیشتر بوده است. اما میزان bacteroidها (موجوداتی که به صورت نرمال در روده زندگی می‌کنند و می‌توانند برای بدن سودمند باشند) در بیماران دمانس کمتر بوده است.

دکتر نائوکی ساجی می‌گوید: اگرچه این مطالعه، تنها یک پژوهش مشاهده‌ای است و ما حجم نمونه کمی داشتیم، اما میزان تفاوت داده‌ها و سطح معنی‌داری مطالعه بالا بوده، و نشان می‌دهد که ممکن است باکتری‌های موجود در روده ممکن است یک هدف برای پیشگیری از دمانس باشد!

منبع: ساینس دیلی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری