ورود / ثبت نام

موج‌های هماهنگ در مغز افراد مسن حافظه را تقویت می‌کنند

تقویت مغز؛ بعد از هماهنگ کردن (همزمان) امواج دو ناحیه از مغز با تحریک الکتریکی (رنگ‌های گرم در تصویر)، افراد مسن در آزمون‌های حافظه کاری عملکرد بهتری داشتند.

تحریک کردن مغز یک فرد مسن در جهت هماهنگ شدن امواج آن از نظر زمانی، قدرت یادآوری او را تقویت می‌کند.

این نتایج، جدیدترین نمونه فناوری هستند که با تغییر شکل امواج مغز (تحریک کردن)، تفکر را بهبود می‌بخشند. این رویکرد ممکن است در نهایت منجر به درمان‌های غیر تهاجمی برای اختلالاتی همچون دمانس، اسکیزوفرنی و اوتیسم شود.

در این مطالعه، محققان تلاش کردند الگوی امواج مغز 42 نفر از 60 تا 76 سال سن را هماهنگ کنند. الکترودهای خارجی روی یک کلاه، جریان الکتریکی متناوب طراحی شده برای هماهنگ کردن نقاط مختلف مغز را انتقال می‌دادند؛ باور بر این است که قشر پیش پیشانی نیمکره چپ و همچنین قشر شنوایی نیمکره چپ در حافظه کاری دخیل هستند.

پس از 25 دقیقه تحریک، این افراد مسن بهتر می‌توانستند به‌ خاطر آورند که تصویر روی صفحه نمایش همان تصویر قبلی است یا تغییرات جزئی داشته است. رابرت راینهارت و جان نگوین، دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه بوستون گزارش می‌دهند که عملکرد افراد مسن در این آزمون با فرد 20 ساله قابل رقابت است. تحقیقات دیگر نشان دادند که وقتی امواج مغزی افراد جوان‌تر [ 18 نفرn=] با دستگاه مختل شود، حافظه کاری آنها مختل می‌شود.

اثر تحریک مغزی در این آزمایش 50 دقیقه ادامه داشت. راینهارت در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت گمان می‌کند این اثرات ماندگارتر باشند.

مترجم : عباس یاری

منبع : Science News

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری