ورود / ثبت نام

ارتباط بین خواب ضعیف و تجمع آمیلوئید بتا در آینده

بر اساس یک مطالعه جدید ، تجمع پروتئین در مغز افرادی که در سالهای قبل نمیتوانستند خوب بخوابند ، بیشتر است.

بر اساس یک مطالعه جدید ، تجمع پروتئین در مغز افرادی که در سالهای قبل نمیتوانستند خوب بخوابند ، بیشتر است.

جوزف وینر ، دانش آموخته دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی که اکنون فوق دکترا در دانشگاه استنفورد است و همکارانش علاقه مند بودند بدانند آیا خواب می تواند چگونگی تغییر مغز به مرور زمان را پیش بینی کند یا خیر. آنها با یک تیم پشتیبان از برکلی

(Berchley Aging Cohort Stud) همکاری کرده اند ، که شامل یک گروه 32 نفری و از نظر شناختی سالم بودند و میانگین سنی آنها حدود 75 سال بوده است. یک مطالعه که روی خواب انجام میگرفت ، ارزیابی های شناختی دوره ای انجام و بین دو تا پنج پت اسکن/ توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) از آنها گرفته می شد تا وجود آمیلوئید-β در مغز آنها به طور متوسط حدود چهار سال پس از مطالعه خواب بررسی شود.

محققان از روی پت اسکن اولیه خود ، که طی شش ماه در مطالعه خواب از آنها گرفته شده بود ، دریافتند که 20 نفر از 32 شرکت کننده قبلاً مقداری تجمع آمیلوئید-β داشتند ، که بر اساس میانگین سن آنها، چنین نتیجه ای غیر منتظره نبود. آنها همچنین نشان دادند که هم خواب عمیق با امواج کوتاه (SWS)، شاخصی برای عمق خواب و کارایی خواب می باشد و میزان زمان خوابیدن نسبت به زمانی که در افراد در تختخواب بوده اند ، هر دو پیش بینی کننده میزان تغییر آمیلوئید در چندین سال بعد هستند. به عبارت دیگر ، افرادی که از سطح کمتری از خواب با موج کوتاه و خواب کمتر برخوردارند ، احتمال تجمع سریع آمیلوئید در آنها بیشتر است.

Brendan Lucey ، متخصص مغز و اعصاب و ا ختلالات خواب از دانشگاه واشنگتن ، ابراز میکند که: از نقاط قوت این مطالعه می توان به بررسی ویژگی های دقیق خواب ، بوسیله ارزیابی شناختی و تصویربرداری پت آمیلوئید طولی اشاره کرد.

منبع: پایگاه خبری ساینتیست

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری