ورود / ثبت نام
برگزار شده

چهارمین دوره مسابقه ملی تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRNC2020) با محوریت بررسی بیماری آلزایمر

دریافت گواهی

آنچه در این دوره گذشت

35 نفر
حضور در دوره
1 گواهی
صادر شده
0 دیدگاه
درباره این دوره

اطلاعات دوره

زمان 21 خرداد 99
مکان آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز
ظرفیت باقی مانده 24
ثبت نام در دوره

طرح های خلاقانه خود در زمینه استفاده از تکنیک­های تصویربرداری تشدید مغناطیسی برای تشخیص و پیشگیری بیماری آلزایمر را ارائه نموده و از شانس پیاده­ سازی طرح خود با استفاده از تجهیزات آزمایشگاه ملی نقشه ­برداری مغز بهرمند شوید.

بیماری آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که سبب تحلیل توانایی­های ذهنی فرد بیمار می­شود. اختلال حافظه یکی از نمودهای بیماری آلزایمر می­باشد که به ویژه در افراد مسن بسیار شایع می­باشد. اختلال حافظه ابتدا به وقایع اخیر محدود می­شود، اما با پیشرفت بیماری، خاطرات قدیمی نیز دچار آسیب می­شود. علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات بخصوص حافظه موقت در دوران پیری آغاز شده و به ‌تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد. مرگ پس از پنج تا ده سال از بروز علائم اتفاق می‌افتد؛ اما بیماری حدود بیست سال قبل از ظهور علائم آغاز شده‌است. این بیماری با از دست رفتن سیناپس­های نورون­ها در برخی مناطق مغز، نکروزه شدن سلول‌های مغز در مناطق مختلف سیستم عصبی، ایجاد ساختارهای پروتئینی کروی شکلی به نام پلاک‌های پیری (SP) در خارج نورون‌های برخی مناطق مغز و ساختارهای پروتئینی رشته‌هایی به نام NFT در جسم سلولی نورون‌ها، مشخص می‌شود.

پنج درصد از جمعیت ۶۵ ساله و بالاتر به بیماری آلزایمر متوسط تا شدید مبتلا هستند و این در حالیست که ۱۰ تا ۱۵ درصد سالمندان در همین گروه سنی از بیماری آلزایمر خفیف رنج می‌برند.

مطالعات نشان داده تصویر برداری تشدید مغناطیسی کارکردی می­تواند در پیشگیری و تشخیص مراحل آلزایمر کمک کند. بر این اساس، آزمایشگاه ملی نقشه­ برداری مغز از تمامی علاقه­ مندان در حوزه نقشه ­برداری مغز و علوم مرتبط دعوت می­کند تا در مسابقه ایده ­پردازی کاربردهای MRI در پیشگیری، و تشخیص بیماری آلزایمر شرکت کنند و از شانس پیاده­ سازی ایده خود با استفاده از MRI  موجود در آزمایشگاه ملی نقشه­ برداری مغز بهره­ مند شوند. طرح­هایی که مشکلات بومی و جاری کشور در این حوزه را در بر می­گیرند در شرایط برابر امتیاز بیشتری خواهند داشت.

نکات مهم در مورد نگارش طرح پیشنهادی:

  • طرح پیشنهادی حداکثر در قالب 1000 کلمه ارائه شود.
  • فرمت نوشتاری مطابق با فرم طراحی شده باشد. (فونت 14 B Nazanin و 12   (Times New Roman
  • عنوان طرح، نام گروه، نام اعضا و نام مرکز مشخص شده باشد (کار تیمی و وجود متخصص از رشته ­های مرتبط در یک تیم مورد توجه قرار گرفته و در ارزیابی مهم خواهد بود).
  • هر طرح در سه قالب می­بایست ارسال شود، فرمت PDF، word  و همچنین یک صفحه پاورپوینت که شامل نام گروه، عنوان طرح، چکیده طرح و تصویر مرتبط با طرح می­باشد.

طرح پیشنهادی باید شامل موارد زیر باشد:

  • سوال و فرضیه اصلی طرح
  • پیشینه تحقیق
  • اهمیت و کاربرد طرح (نگاه ویژه به مشکلات بومی در حوزه بیماری آلزایمر)
  • روش اجرای طرح و امکان­پذیری آن
  • نوآوری ایده
  • حتما در بخش پیشینه تحقیق آخرین مقالات یا پتنت­های مرتبط با طرح بررسی گردد.
  • در بخش روش اجرا نحوه تصویربرداری و نحوه آنالیز داده­ها مشخص گردد.
  • طرح پیشنهادی حتما شامل عنوان طرح باشد.

روال مسابقه:

  1. علاقه مندان برای شرکت در مسابقه ابتدا باید حداکثر تا تاریخ30 بهمن  1398 ثبت­ نام کنند.
  2. شرکت­ کننده ­ها فرصت دارند تا حداکثر تا تاریخ20 فروردین 1399 چکیده و مراجع طرح خود طبق فرم مندرج در صفحه ثبت نام ( حداکثر در 1000 کلمه) و به ایمیل  mrnc-info@nbml.ir ارسال نمایند.
  3. طرح های پیشنهادی در اردیبهشت 99 مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و طرح­های برتر به بخش حضوری مسابقه دعوت می­شوند.
  4. پس از دعوت از نفرات برگزیده، شرکت ­کننده ­ها در حدود 2 هفته فرصت خواهند داشت تا طرح های خود را برای دفاع حضوری آماده کنند.
  5. نتایج نهایی در پایان روز مصاحبه حضوری اعلام خواهند شد.

لازم به ذکر است تعداد افراد هر گروه برای شرکت در مسابقه حداقل 2 نفر می باشد.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری