ورود / ثبت نام

پردازش سیگنال های زیستی - قسمت اول

این درسنامه مقدمه ای بر پردازش سیگنال حیاتی می باشد که به طور عمده پژوهشگران علوم اعصاب و مهندسان پزشکی را جامعه هدف خود قرار داده است.

این درسنامه مقدمه ای بر پردازش سیگنال حیاتی می باشد که به طور عمده پژوهشگران علوم اعصاب و مهندسان پزشکی را جامعه هدف خود قرار داده است. هدف از این درسنامه آموزش تحلیل سیگنال به افرادی با پیشینه منطقی و معقول در ریاضیات (از جمله جبر پیچیده، محاسبات پایه و دانش مقدماتی معادلات دیفرانسیل) و اطلاعات حداقلی در زمینه علوم نورولوژی، فیزیک، و برنامه نویسی و کامپیوتر است.

برای کمک به پژوهشگران پایه علوم اعصاب، سعی شده است، درسنامه های اولیه ساده تر و با توضیحات بیشتر باشند. در طول درسنامه، مفاهیم پیشرفته در صورت لزوم معرفی می شوند و در مواردی که جزئیات بیشتر لازم است ارجاعات لازم داده خواهد شد. هدف نهایی این درسنامه تربیت پژوهشگرانی با پیش زمینه مورد نیاز برای درک اصول و نرم افزارهای در دسترس است تا با کمک آن ها، قدرت ساخت ابزار برای تجزیه و تحلیل های خود را مهیا سازند. لازم به ذکر است که کدها اکثرا در محیط MATLAB ارایه خواهند شد.

نمای کلی

پردازش سیگنال در علوم اعصاب و مهندسی عصبی شامل گستره وسیعی از الگوریتم های مختلف می شود که برای اندازه گیری هایی مانند سری زمانی یک-بعدی یا مجموعه داده های چند بعدی مانند مجموعه ای از تصاویر استفاده می-شود

اگر چه مدارهای آنالوگ قادر به انجام بسیاری از انواع پردازش ها هستند با این حال با توسعه تکنولوژی دیجیتال به میزان قابل توجهی، دسترسی و استفاده از تکنیک های پردازش سیگنال افزایش یافته است. بطور کلی، هدف ما از پردازش سیگنال این است که اجزای سیگنال را در محیط نویزی اندازه-گیری، افزایش دهیم و یا با تبدیل مجموعه داده های اندازه گیری شده به شکلی دیگر، ویژگی های جدیدی را نمایان سازیم. از دیگر کاربردهای خاص پردازش می توان به: مشخص کردن روابط ورودی/ خروجی یک سیستم، فشرده سازی داده ها یا پیش بینی مقادیر آینده سیگنال اشاره کرد.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری