ورود / ثبت نام

طیف نگاری کارکردی مادون قرمز نزدیک (22)

محققین دیگر نیز از VFT (Verbal Fluency Task) جهت بررسی تغییرات ناحیه پری فرونتال در بیماران آلزایمری استفاده کردند.

محققین دیگر نیز از VFT (Verbal Fluency Task) جهت بررسی تغییرات ناحیه پری فرونتال در بیماران آلزایمری استفاده کردند. نتایج نشان دهنده ارتباط معنادار بین اثرات نیمکره ای و تشخیص شرکت کنندگان بود. آنها دریافتند که عملکرد خوب در افراد سالم (گروه کنترل) در فعالیت نیمکره چپ بوده است، در حالیکه در بیماران آلزایمری تنها تعداد کمی از پاسخ های مرتبط با این ناحیه درست بودند.

همچنین بررسی هایی بر روی پاسخ های مسیر حس بویایی بر روی مراحل اولیه بیماری آلزایمر نیز انجام شد. در افراد سالم افزایش میزان اکسی هموگلوبین و کاهش دئوکسی هموگلوبین در حین استنشاق بوی وانیل مشاهده شد اما در بیماران آلزایمری شدت پاسخ مشاهده شده در حد تحریک حس بویایی بود بنابراین امکان کاهش حس بویایی در بیماری آلزایمر مطرح شد.

بنابراین، مانیتور پیوسته مغز توسط fNIRS به ما کمک می کند تا روند بیماری و یا نورودژنراسیون را بررسی کنیم. دیگر تکنیک های تصویربرداری موجود ، در مقایسه با fNIRS نمی توانند به طور پیوسته در مدت زمان زیادی پاسخ همودینامیک را ثبت کنند و این یکی از مزایای عمده fNIRS در این زمینه می باشد. همچنین می توان از این تکنولوژی به صورت پرتابل در کنار تخت بیماران مسن استفاده کرد به صورتی که مشکلات اخذ داده با دیگر مدالیته ها را نداشته باشیم.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری