ورود / ثبت نام

طیف نگاری کارکردی مادون قرمز نزدیک (21)

به دلیل اینکه در بیماری آلزایمر همه ی مغز درگیر می شود، بنابراین در مطالعات با fNIRS در این زمینه، می تواند مورد توجه باشد.

کاربردهای fNIRS- آلزایمر:

به دلیل اینکه در بیماری آلزایمر همه ی مغز درگیر می شود، بنابراین در مطالعات با fNIRS در این زمینه، می تواند مورد توجه باشد.

HOCK و همکارانش در مطالعه ای تغییرات غلظت اکسی هموگلوبین در فرونتال بر روی افراد با احتمال داشتن بیماری آلزایمر بررسی کردند. در این آزمایش از تکلیف روانی بیان کلمات (VFT)(verbal fluency task) استفاده کردند، اگرچه در افراد سالمند سالم ( وهمچنین بیماران مبتلا به افسردگی شدید و یا افراد مسن با اختلالات حافظه) افزایش غلظت اکسی هموگلوبین در آن محل را نشان داد اما در افراد آلزایمری کاهش معنادار غلظت اکسی هموگلوبین و مجموع هموگلوبین، بلافاصله پس از آغاز تکلیف، مشاهده شد. این اثر در پریتال بسیار بارزتراز فرونتال بود. بنابراین حدس زدند که ممکن است این کاهش با نورودژنراسیون ارتباط داشته باشد.

آنها بعدها بیان کردند که در مناطقی از مغز که دچار دژنراسیون شده اند ممکن است در طول انجام تست های شناختی، کاهش اکسی هموگلوبین نسبت به مناطق سالم تر مشاهده شود. همچنین بیان کردند که ممکن است در مکانیسم ارتباط بین فعالیت سلول های مغزی با جریان خون یا تغییر در خواص اپتیکی بافت مغز اختلال به وجود آید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری