ورود / ثبت نام

دانشمندان در UCLA از سیگنال الکتریکی ضعیف برای تحریک مغز انسان و بهبود حافظه استفاده می کنند

دانشمندان علوم اعصاب در دانشکده‌ی پزشکیِ UCLA کشف کرده‌اند که دقیقاً کجا و چگونه مغز انسان را تحت تحریک الکتریکی قرار دهند تا قدرت یادآوری خاطرات متمایز (distinct memories) بهبود یابد.

دانشمندان علوم اعصاب در دانشکده‌ی پزشکیِ UCLA کشف کرده‌اند که دقیقاً کجا و چگونه مغز انسان را تحت تحریک الکتریکی قرار دهند تا قدرت یادآوری خاطرات متمایز (distinct memories) بهبود یابد.

توانایی افراد مبتلا به صرع که پالس‌های الکتریکی با شدت کم را دریافت می‌کنند، در تشخیص چهره‌های خاص و چهره‌های مشابه به طور چشمگیری بهبود می‌یابد. این توانایی در ۸ بیمار از ۹ بیمار٬ بعد از تحریک سمت راست ناحیه‌ی انتورینال مغز که از نواحی مهم برای یادگیری و حافظه است بهبود یافت و این در حالی است که تحریک سمت چپ این ناحیه در ۴ فرد دیگر هیچ بهبودی را نشان نداد.

این مطالعه بر اساس مطالعه‌ای صورت گرفت که در سال ۲۰۱۲ توسط محققین UCLA انجام شده بود و بیان می‌کرد که تحریک الکتریکی مغز در قشر انتورینال باعث افزایش حافظه می‌شود (برای مشاهده‌ی مقاله می‌توانید اینجا کلیک کنید).

محققین برای انجام این مطالعه٬ ۱۳ نفر از افراد مبتلا به صرع را که سیم‌های بسیار ظریفی برای تعیین منشأ تشنج در مغزشان کاشته شده بود مورد آزمون قرار دادند. این تیم سیم‌ها را کنترل و نظارت می‌‌کردند تا فعالیت نورونی حین تشکیل خاطرات را ثبت کنند و سپس یک الگوی خاص از پالس‌های سریع را به ناحیه‌ی انتورینال می‌فرستادند.

این مطالعه با استفاده از سیم‌های بسیار ظریف که به محققان امکان هدف گیری دقیق را می‌داد انجام شد و ولتاژ مورد استفاده در حدود یک دهم تا یک پنجم ولتاژ به کار رفته در مطالعات قبلی بود.

این مطالعه نشان می دهد که حتی جریان‌های کم الکتریکی می‌توانند مدارهای مغز را که حافظه و یادگیری انسان را کنترل می کنند تحت تأثیر قرار دهند. همچنین اهمیت تحریک٬ دقیقاً در قسمت راست ناحیه‌ی انتورینال را بیان ‌می‌دارند. مطالعات دیگر که نواحی گسترده‌تری از مغز را تحریک کرده‌اند نتایج متناقضی را اعلام کرده‌اند.

تحریک الکتریکی مغز می‌تواند نویدبخش درمان اختلالات حافظه‌ای از جمله آلزایمر باشد.

برگرفته از بخش خبری وبسایت UCLA

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری