ورود / ثبت نام

برگزاری کارگاه "نسل جدید بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد بهبود مهارت‌های ذهنی" در سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، بهمن ۱۳۹۶

سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، در دانشگاه اصفهان و با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده برگزار شد.

سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، در دانشگاه اصفهان و با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده برگزار شد.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، حامی برگزاری این رویداد، در جهت توسعه‌ی علوم حوزه‌ی نقشه برداری مغز، با حضور در این کنفرانس، به معرفی آزمایشگاه، تجهیزات و خدمات ارایه ‌شده توسط این مرکز ملی به اساتید و شرکت کنندگان پرداخت.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز همچنین کارگاه "نسل جدید بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد بهبود مهارت‌های ذهنی"، با تدریس مهندس محمد جواد درویشی، کارشناس بخش پردازش سیگنال آزمایشگاه، با ۴۵ شرکت کننده از رشته‌های مختلف مهندسی کامپیوتر، برق، روان‌شناسی، علوم شناختی و ... را برگزار کرد.

موضوعات جذاب و جدیدی در رابطه با نسل جدید بازی‌های رایانه‌ای مورد بحث قرار گرفت؛ بازی‌هایی که از سیگنال‌های مغزی و با سنجش میزان تمرکز، احساسات و هیجانات بازی کننده برای ارتباط، کنترل و تغییر روند بازی استفاده می‌کنند. این بازی‌ها به احتمال زیاد تنها با یک هدفون، میکروفون و یا یک هدبند کنترل خواهند شد. منحصر به فرد بودن سیگنال‌های مغز و الگوهای جمع‌آوری شده باعث می‌شود بازی، متناسب با بازی کننده و مطابق علایق و ظرفیت او باشد. همچنین می‌توان از این نسل از بازی‌ها برای بهبود مهارت‌های کودکان و یا درمان برخی از ناتوانی‌ها با تقویت توانایی‌های شناختی استفاده کرد. از آنجایی که این آموزش به صورت طبیعی و مداوم به فرد منتقل می‌شود بازگشت به بیماری به ندرت اتفاق می‌افتد و این مزیتی بزرگ نسبت به دارو درمانی است. این بازی‌ها به هدست مناسب برای خواندن و رمز گشایی سیگنال‌های مغزی، رابط‌هایی برای هر گجت متداول و سازگاری با تمام سیستم عامل‌های مدرن و محیط‌های توسعه نیاز دارند.

photo741
photo742
photo743
photo744
photo745
photo746
photo747
photo748
photo749
photo750
photo751
photo752
photo753

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری