ورود / ثبت نام

سمپوزیوم سالانه‌ی انجمن علوم اعصاب بریتانیا (BNA) و تمرکز بر فناوری‌های عصبی

علاقه‌مندان و متخصصان علم اعصاب در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ در لندن گرد هم آمدند تا به بررسی پیشرفت‌های حاصله از نانوداروها تا ذهن‌های مصنوعی بپردازند.

علاقه‌مندان و متخصصان علم اعصاب در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ در لندن گرد هم آمدند تا به بررسی پیشرفت‌های حاصله از نانوداروها تا ذهن‌های مصنوعی بپردازند.

رابط انسان-ماشین

در میان موضوعات گسترده‌ی مورد بحث، برخی ارائه‌ها برجسته‌تر از سایرین بودند، که نخستینِ آن‌ها بازسازی اندام بیونیک توسط داریو فارینا است. داریو استاد مهندسی توانبخشی عصبی در کالج معلولین لندن است و سخنرانی وی در رابطه با جایگزینی اعضای آسیب دیده یا قطع شده با اعضای بیونیک بود.

تحریک مغزی به عنوان درمان

دکتر آرور تیبات از دانشگاه لیژ و پروفسور تام فولتینی از انستیتو عصب‌شناسی UCL به بررسی تاثیر تکنیک‌های تحریک مغز در دو مقاله‌ی تاثیرگذار اما جداگانه پرداختند. آرور به بررسی نورومدولاسیون با تمرکز بر بهبود اتصالات و کارکرد مغز در افراد مبتلا به اختلالات هوشیاری (DOCها) مثل کما پرداخت. او بهبودهای بالینی قابل ملاحظه و مستمری را در ریکاوری پس از تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای مکرر در قشر پیش‌قدامی نشان داد که حداقل یک هفته پس از انجام تحریک‌ها به قوت خود باقی ماندند.

تام فلوتینی یک عصب شناس و متخصص در زمینه‌ی اختلالات حرکتی است. سخنرانی وی بر تحریک مغزی عمیق (DBS) به عنوان درمانی برای بیماری پارکینسون متمرکز بود. این روش در بردارنده‌ی کاشت الکترود در هسته‌ی زیرتالاموسی دخیل در کنترل حرکتی است؛ تحریک این منطقه مانع فعالیت غیرمعمول و باعث کاهش رعشه و علائم استفاده از مواد مخدر مثل حرکات ناخواسته‌ی عضلات می‌شود.

ملاحظات اخلاقی فناوری‌های مغزی

پیشرفت‌های فناوری عصبی نشان می‌دهد که چگونه تحقیقات در زمینه‌ی علوم اعصاب فهم ما را از اختلالات CNS گسترش داده است و توانایی‌های محاسباتی و مهندسی ما را به گونه‌ای بسط داده است که پیش از آن هیچ‌گاه مشاهده نشده است. با این حال، این پیشرفت‌ها مسائل اخلاقی مهمی را با خود به همراه می‌آورند: آیا خطر تغییرات رفتاری بالقوه، بیش از مزایای DBS است؟ اگر افراد سالم خواهان اعضای بیونیک باشند چه باید کرد؟ آیا آن‌ها حق دریافت این اعضا را خواهند داشت؟

در صحبت‌های پایانی، تحت نظر جامعه‌ی بین المللی ملاحظات اخلاقی عصب‌شناسی، اهمیت چنین ملاحظاتی و تحلیل مخاطرات و مزایا مورد تاکید و بررسی قرار گرفت.

با وجود پیشرفت در فناوری‌های عصبی، آیا ما در خطر عبور از مرز ارگانیک و پا نهادن به وادی مکانیک هستیم؟

منبع: تکنولوژي نتورکز

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری