ورود / ثبت نام

تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای (23)

اثرات بالقوه TMS بر روی جنین هنگامی که بر روی سر مادر تحریک اعمال می‌شود، ناشناخته می‌باشد. بنابراین زن باردار نباید تحت TMS یا دیگر منابع قدرتمند میدان الکترومغناطیسی قرار گیرد، مگر در مواردی که ...

استفاده از TMS برای کودکان و بارداران

اثرات بالقوه TMS بر روی جنین هنگامی که بر روی سر مادر تحریک اعمال می‌شود، ناشناخته می‌باشد. بنابراین زن باردار نباید تحت TMS یا دیگر منابع قدرتمند میدان الکترومغناطیسی قرار گیرد، مگر در مواردی که نفع بالینی بالقوه آن به خطرش مورد داوری قرار گیرد. با وجود اعمال TMS بر روی سر یک مادر باردار با افسردگی شدید در سه ماهه دوم بارداری، نوزاد به سلامت به دنیا آمد.

در مورد کودکان، مانند بزرگسالان، TMS کاربردهای تشخیصی دارد و در برخی پژوهش‌ها برای مطالعه پیشرفت سیستم حرکتی با مقایسه اثر TMS تحریک ناحیه حرکتی بر کودکان در سنین مختلف از TMS استفاده شده است. اگر چه تحریک مغناطیسی تکرار شونده (rTMS) می‌تواند اثرات خاصی بر روی مغز در حال رشد بگذارد.

در مطالعات موش، تحریک الکتریکی مغز به نظر می رسد در القاء تغییرات فراساختاری در ارتباط با تقویت سیناپسی بلند مدت در حیوانات جوان نسبت به حیوانات مسن موثرتر است، که نشان می دهد که در صورت وجود آسیب کودکان ممکن است بیشتر در معرض این تغییرات با اعمال rTMS قرار گیرند. بنابراین، اعمال rTMS در کودکان باید با احتیاط و تنها زمانی که نفع بالینی روشن پیش بینی شده است، استفاده شود.


استفاده از TMS برای کودکان و بارداران
 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری